olaberg Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Har kjøpt meg vannkjøling... Så nå prøver jeg å få et mest mulig stille system. Jeg fant ut at det kom noen db for mye av PSUen... Så jeg lurer på om det er trygt å justere vifte hastigheten på PSUen. ev.t hvordan?? her er min psu Endret 28. august 2005 av olaberg Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Du kan sette en motstand i serie med viften. Tror verdien vil være rundt 50 - 80 Ohm. Dette forutsetter jo at du kan lodde litt. Men hvor mye du bør senke turtallet og hvor trygt det er, det kan bli vanskelig å gjette. Man kan vel gå ut fra at en slik vifte er beregnet på å trekke ut varme fra kabinettet i tillegg til å kjøle PSU. Siden du har vannkjøling har du mindre varme i kabinettet og dermed burde det være trygt å senke turtallet en del. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Eg kjøre viftestyring på PSU`en min no, for å få ned viftestøyen..Og det fungere utmerket!Går HEILT stille, og uten at den blir noko særlig varm. Har kjørt den uten "case" rundt seg, for å fysiskt kunne kjenne temp på komponentene..Anbefaler dette! Lenke til kommentar
IronWire Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Eg kjøre viftestyring på PSU`en min no, for å få ned viftestøyen..Og det fungere utmerket!Går HEILT stille, og uten at den blir noko særlig varm. Har kjørt den uten "case" rundt seg, for å fysiskt kunne kjenne temp på komponentene..Anbefaler dette! Så.. lur du er. Du er klar over at du kan skade deg selv ganske alvorlig ved å komme borti feil komponent? Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Ja og bare stikke fingerene vilkårlig inn i psuen på denne måten er ikke helt annbefalt, med mindre du liker å få deg en liten kjilevink av og tell. Har en gammel chieftec psu selv, modded inn en ekstra 80mm vifte i den som dreger inn luft som jeg satte på 7volt, samt at jeg klippet av viftestyringen til viften som var der og satte den også på 7volt.... Funker som f***. Kjenner på lufta som kommer ut av psuen heller jeg. Har fått min dose med strøm i meg å det gjør vondt. Har du i tillegg dårlig hjerte så kan den følinga på temp bli det siste du gjør... Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Eg kjøre viftestyring på PSU`en min no, for å få ned viftestøyen..Og det fungere utmerket!Går HEILT stille, og uten at den blir noko særlig varm. Har kjørt den uten "case" rundt seg, for å fysiskt kunne kjenne temp på komponentene..Anbefaler dette! Så.. lur du er. Du er klar over at du kan skade deg selv ganske alvorlig ved å komme borti feil komponent? hadde jo vert en enkel og lettvin måte og " sprite opp" hverdagen på da ett støt i ny og ne fresher jo opp nervene og kunne jo spandert noen volt på kamerater også nå som det er "grill sesong" :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå