Gå til innhold

Overklokke AMD XP1800+ uten å tukle med prosessoren?

Black Star

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei der. Jeg sliter veldig med å overklokke på FSBen! Jeg stiller den inn til Xp 1900+ og saver biosen. Deretter starter maskinen på nytt og den finner CPUen min som en XP 1900+. Men...så starter den opp på nytt rett etterpå og da er alt tilbake til 1800+. (Jeg har den nyeste biosen til HK. Var det samme problemet med versjon som var installert når jeg fikk det.)

Lurer litt på om det er en av RAM brikkene som ikke vil oc. Har prøvd å sette FSBen opp ett hakk til 134 og det samme skjer da. Jeg har to originale 256 brikker (PC 2100) av merkene Hynix og Kingston. Noen som vet hva "cluet" er???

MSI-K7T266Pro2RU, XP1800+, 120+60GB WD, 512MB, Plextor24x, Pioner106s dvd, ChieftecDX-01-SLD 300W, Audigy, ATI8500retail, TaisolCGK760, Kabel 512/128, WinXPpro

[ Denne Melding var redigert av: TuMaz på 2002-08-11 22:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-10 10:09, Afseth skrev:

Har en AMD XP1800+. Er det mulig å overklokke denne uten å drive å tegne på prosessoren eller gjøre noe med den i det hele tatt? Tenker på noen innstillinger i BIOS eller noe.

Det å overklokke en AMD virker litt risikabelt?

Etter min mening leveres de nokså "overklokket"

i utgangspunktet, tatt temperaturen i betraktning.

På DET punktet virker Intel mer betryggende.

De CPU`ene smelter ikke selv om kjølevifta stopper.

Med ekstra kjøling går det nok bra en stund, men

hva med levetida?

Aramis. :cool:

Lenke til kommentar

Aramis.. forskjellen mellom amatør og professional er foølgene blant annet.

Amatør bygger sin handling meget på intivisjon og følelser. Den føler seg "trygg" hvis riktige folk eller firma eller bare hvad som helst som han "respekter" gir han noen som helst indiser at dette er "rigtige"/"tryggt" valg.

Professial: Hvad tallene sier and andre statistik levert i form som man kan bekrefte, ikke "jeg hørte" eller "en venn og venn til meg" eller "kult trenden" eller Tom's hardware.

AMD er varm og slik er det.litt physic og du vil komme frem til konklusjonen at 10000c eller 1c spiller ikke rolle hvis gitte parameter godtar resultat temperatur.

IAMD 1800+ uten noen ocing og annet er ligger i yttelse på P4 2000Mhz --

Til oppringelige spørsmålet her. Jeg kjenner ikke MSI biosen men det er mulig at du har noen Speed guard settinger i BIOSen som setter den tilbake.

Hvis du ikke klarer at overklokke da vær ikke tryst. 1800+ er lynrask.

Hilsen,

[ Denne Melding var redigert av: Templar på 2002-08-12 20:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 19:21, Templar skrev:

Aramis.. forskjellen mellom amatør og professional er foølgene blant annet.

Amatør bygger sin handling meget på intivisjon og følelser. Den føler seg "trygg" hvis riktige folk eller firma eller bare hvad som helst som han "respekter" gir han noen som helst indiser at dette er "rigtige"/"tryggt" valg.

Professial: Hvad tallene sier and andre statistik levert i form som man kan bekrefte, ikke "jeg hørte" eller "en venn og venn til meg" eller "kult trenden" eller Tom's hardware.

AMD er varm og slik er det.litt physic og du vil komme frem til konklusjonen at 10000c eller 1c spiller ikke rolle hvis gitte parameter godtar resultat temperatur.

IAMD 1800+ uten noen ocing og annet er ligger i yttelse på P4 2000Mhz --

Til oppringelige spørsmålet her. Jeg kjenner ikke MSI biosen men det er mulig at du har noen Speed guard settinger i BIOSen som setter den tilbake.

Hvis du ikke klarer at overklokke da vær ikke tryst. 1800+ er lynrask.

Hilsen,

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Templar på 2002-08-12 20:24 ]</font>

Den siste setningen din viser at vi i grunnen er

enige. All logikk tilsier at 1800+ er lynrask, og verdt å ta vare på. 1800+ prosessoren representerer nok ikke den største flaskehalsen i systemet.

Din definisjon av "amatør" og "professional" kan vel

like gjerne snus helt rundt i dette tilfellet, dersom

man trekker det økonomiske aspektet inn i vurderingen. Jeg gikk ut fra at også dette var

av betydning. Derfor min "ikke-tekniske" kommentar.

Forøvrig er jeg enig med deg i verdien av å forske

og ta sjanser. Det har en stor egenverdi å ha greid

å forbedre et produkt.

Egentlig er det vel takket være folk med din holdning

som gjør at databransjen går framover.

Jeg er ingen "Intel Only" type, og jeg overklokker.

Men risikoen tar jeg på mine egne maskiner.

DET synes jeg er "professional".

Vennlig hilsen Aramis. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...