regla12 Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Jeg har prøvd å lese en del på forumet og ellers på nettet, men finner ingen tips der... Jeg ønsker å kunne justere hastigheten på CPU'n for å minske strømforbruket og temperaturen (viftestøy) når jeg bare trenger pcen til skrive arbeider. Centrino Hardware Control funker ikke for min prossesor og det gjør ikke RMClock heller (får ikke noe VID info)... Har en Dell Inspiron 5100, 2,4 GHz P4 Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Dette leter jeg også etter til min bærbare, den er veldig strøm hungrig! P4 3,0 ghz, 512 ram, 9600 ati. Er en fujitsu siemens. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Disse bærbare benytter seg av desktop cpuer, som er til bruk i stasjonære pcer. Det er derfor ikke mulig åendre hastigheten disse cpuene. Det eneste er at noen laptoper med desktop cpuer er at de reduserer busshastigheten, slik t cpu hastigheten også går ned ved bruk av batteri. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Disse bærbare benytter seg av desktop cpuer, som er til bruk i stasjonære pcer. Det er derfor ikke mulig åendre hastigheten disse cpuene. Det eneste er at noen laptoper med desktop cpuer er at de reduserer busshastigheten, slik t cpu hastigheten også går ned ved bruk av batteri. Ok, finnes det noe program som kan justere bus hastigheten da? Det er ikke mulig i bios. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hvilke tiltak kan jeg gjøre for å sparer strøm på min bærbare? Hvilke programmer kan brukes? Meget takknemlig for svar! mvh theck1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå