Gå til innhold

IRC i Mandrake Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis Mandrake har ett eller annet "etter-installasjonsprogram", tror jeg kanskje at jeg hadde brukt det. Må nok regne med at du innstallere en del avhengigheter også.

 

Å konfigurere pakker skal man helst ikke gjøre som root, men "make install" kommandoen bør/må du gjøre som root.

 

Trinn1:

 

./configure

make

su

skrivdittpassord

make install

 

Finner du ut at du må rekompilere pakken, gjør du som root, slik.

 

Trinn2:

 

make uninstall

make clean

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-08-10 10:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-10 11:25, XyruZ skrev:

Jeg skrev ./configure ,men denne erroren kom inni configure: error: cannot find setupterm or tgetent, hva skal jeg gjøre ?


 

Prøv å google på "setupterm" og "tgetent"!

Antageligvis er det noen avhengigheter som du må ha.

Har aldri hørt om setupterm og tgetent, men kan hende dette ligger bundlet i en eller annen pakke.

Lenke til kommentar

Istedenfor å drive å rote med å etterinstallere masse deps (og siden du ikke hadde gcc) ville jeg bare reinstallert og valgt å installere alle packagene. Jeg vet hva jeg skal velge i Slackware, men ikke i Mandrake. Hvis du ikke vet hva du bør velge så ta en full installasjon hvis du har plass. Følger ikke BitchX med Mandrake btw?

Lenke til kommentar

Er det eller BitchX du prøver å kompilere?

Kanskje du bør prøve gcc-2.95.x ? gcc-3.1.1 er jo splitter ny, kanskje den ikke passer systemet ditt?

Som sagt før:

Kanskje du bør prøve "etter-innstallasjonsprogramm", hvis madrake har det?

 

[ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-08-10 11:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-10 11:51, daffy- skrev:

Er ikke gcc med i Mandrake lenger? Når jeg innstallerte 8.0 for over et år siden var det med der.. Snålt isåfall.


Tror faktisk det ikke blir innstallert, hvis du velger "vanlig desktop" eller noe slikt, under innstallasjonen. Prøvde 8.2 forleden, og da fulgte faktisk ikke gcc med, under "vanlig desktop".

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-10 11:56, runmad skrev:


Tror faktisk det ikke blir innstallert, hvis du velger "vanlig desktop" eller noe slikt, under innstallasjonen. Prøvde 8.2 forleden, og da fulgte faktisk ikke gcc med, under "vanlig desktop".


 

Okey, det har forandret seg siden mine dager mao :smile: Når jeg hadde Mandrake var det bare "Normal" og "Expert" options, og da tok jeg jo selvfølgelig "Expert". Der kunne man velge hvilke pakker man ville installere, deriblant gcc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...