SimDaDim Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Er det mulig å ta opp noe via Sony RDR-HX710, brenne det ut på en RW DVD, for så å spille det av på PCen/rippe det til DivX? Endret 30. august 2005 av SimDaDim Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 *bump* Ingen som kan svare meg på dette? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Om den DVD-spelaren brenner til vanleg DVD-format, som kan spelast av på PC, so vil eg tru at ein kan rippe den ja. Søk etter "DVD to avi" eller "DVD to divx" på Google, so finn du sikkert nokon progs som kan dette, viss det ikkje er nokon her.. Eventuelt søk etter gamle trådar her på forumet. Trur DVD-ripping har vorte diskutert før. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Problemet er at PCen finner den brente DVDen som tom DVD. Tror det er noe filformat og noe greier som ikke stemmer overens. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Vel, då har ikkje eg noko løysning, om den finst. Iallfall ikkje anna enn å spele det over med kompositt/s-video, noko som må gjerast anten via videokamera, eller med eit kort i PCen som har slike inngangar. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Men det må da gå ann å få konvertert det til PC på noen måte, når det allerede er lagret digitalt på DVDen. Man må vel ikke innom analogt igjen da? PCen skal vel klare å lese den DVDen, bare den har rette programmet? Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) *dobbelt post* Endret 29. august 2005 av SimDaDim Lenke til kommentar
Fudgeboy Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Har du husket å kjøre finalize på dvd'en? Per Øyvind Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Finalize? Mener du at jeg har husket å lukke DVDen? Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Er det mulig å ta opp noe via Sony RDR-HX710, brenne det ut på en RW DVD, for så å spille det av på PCen/rippe det til DivX? Så sant DVD-en kan spilles på andre DVD-spillere, dvs. standard DVD-format, bør det gå fint. Du kan kopiere VOB-filene rett inn på harddisken fra VIDEO_TS mappen. Programmet MPEG-VCR lar deg klippe opp VOB-filer og lagre som nye filer. DVTool lar deg slå sammen flere VOB-filer til en stor, slik at den er lettere å dele opp riktig etterpå. Mer info om konvertering (inkl. DivX) finner du på http://www.videohelp.com/ Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Var riktig som du sa Fudgeboy, jeg måtte lukke DVDen Takk for linker fishlake, skal sjekke de ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå