Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppgradert linje, men nettet er saktere

Anbefalte innlegg

Nettopp oppgradet linjen fra 2 mb til 4, men har fått problemer. Verken firefox, eller internet explorer klarer å laste opp hele sider. de stopper midt under lastingen og jeg må trykke på "refresh" knappen mange ganger for at siden skal dukke opp normalt.

Har søkt igjennom pcen, med alle virus/søkeprogram etter virus, men finner ingenting. Alle andre pcer i huset fungerer raskere enn før.

Noen som kan hjelpe??

takk på forhånd

Mvh thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om du mister kontakten med linjen ved jevne mellomrom, hvis du går på Start - Kjør - skriv cmd, deretter skriver du ping vg.no -t

Da skal du få Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=xxms TTL=247 hele tiden, dersom du får mange Forespørsel avbrutt. så er det noe som ikke er helt stabilt.

Dette kan skyldes dns-serveren, så du bør prøve å bruke en annen dns-adresse (f.eks. 195.159.0.100) før du gjør noe annet. Hvis dette ikke hjelper så bør du ringe eller sende en mail til internettleverandøren din og forklare problemet.

Lenke til kommentar
Høres ut som om du mister kontakten med linjen ved jevne mellomrom, hvis du går på Start - Kjør - skriv cmd, deretter skriver du ping vg.no -t

Da skal du få Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=xxms TTL=247 hele tiden, dersom du får mange Forespørsel avbrutt. så er det noe som ikke er helt stabilt.

Dette kan skyldes dns-serveren, så du bør prøve å bruke en annen dns-adresse (f.eks. 195.159.0.100) før du gjør noe annet. Hvis dette ikke hjelper så bør du ringe eller sende en mail til internettleverandøren din og forklare problemet.

får bare opp beskjed om at siden lastes når jeg går til sider.. tislutt sier den bare fullført med feil, skjønner du noe av dette?

post-61-1125256841_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gå inn her å finn ut hvor lang avstand du har fra sentralen.

Om du setter opp SHDSL på den så ser du linjeavstanden fra deg til sentralen. Du vil også se hva max linjekapasitet på din linje er

se her. jeg er ikke så flink på dette så guide meg igjennom er du snill:)

post-61-1125259105_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ifølge bildet så skal det gå fint med det du har, men kan jo alltids vere en feil på linja eller router?

Hvilket selskap bruker du?

Jeg Bruker Online, dvs telenor.. Bor midt i oslo, ullern.. hadde ikke noen problemer med 2mb linjen min før.. dette er et nytt problem som har dukket opp ved linje skifte.. telenor sier det ikke er deres feil, men heller mitt.. Dette er forsåvdt sant ettersom de andre i huset sier det går fortere og har ingen problemer... Bruker en speedtuch, relativt ny, 6 måneder.. og en d-link router DI-624.. med 3com launcher som mottaker og mottaker program på pcen... hjalp dette??

post-61-1125260178_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...