Dj Charlie Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Har nå en stund følt jeg mangler cpu kraft og tenkte derfor å klokke min P4 2,6GHz "Northwood" Må innrømme jeg er grønn når det gjelder klokking. Er det vanskelig og hvordan gjør jeg det? (trinn fir trinn) Er fornøyd om jeg kan få 3,0GHz ut av cpu’n min. Endret 28. august 2005 av Dj Charlie Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Overklokking.no sin guide er fin. Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Overklokking.no sin guide er fin. Den guiden hjalp meg ikke akkurat mye. Sto ikke et ord om hvordan man gjør det, bare hvorfor man gjør det. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Overklokking.no sin guide er fin. Den guiden hjalp meg ikke akkurat mye. Sto ikke et ord om hvordan man gjør det, bare hvorfor man gjør det. Fra den første guiden er det linker videre... det er da litt å lese på, er ikke gjort på 2 min. Men hvis du vil vite hvordan du gjør det så: - Gå inn i bios - Skru opp fsb f.eks. 5 om gangen - Boot windows og kjør stabilitetstester Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Fant Del 2. Tenkte jeg skulle lese den også. Lenke til kommentar
Dj Charlie Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Nop! ingen nyttig info i den heller. Er intressert i hvordan jeg gjør det jeg. Må jeg kjøpe et program? Gjøres det i Windows? etc. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Kjenner ikke hovedkortet ditt, men prosessoren skal klare 3.0 - 3.2 uten problem med orginalkjølern. Du må trykke del vedoppstart å komme inn i bios. Se om du får låst AGP/PCI bus frekvensen. Det er viktig. Deretter må du finne ut om rammen din takler overklokking. Ville prøvd å øke CPU frekvensen (FSB) med 5 og 5 herts. Sjekk så med prime i windows om den er stabil. Blir den fort ustabil er det oftest rammen som stopper deg. Da kan du sette ram frekvensen til 333 og klokke CPU til rammen kjører på 400 igjen. Da vil etter mine beregninger prosessoren din gå på 3.0 ghz. Endret 29. august 2005 av Alcoholiday Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå