kimmy1505 Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 hei.. jeg har et problem en en hp pc.. når jeg skrur den på så får ikke skjermen signal fra pc'n (har prøvd med flere skjermer) den gir heller ikke ut strøm til tastatur.. strømforsyningen som er halveis gåen?? men så piper pc'n med gjevne mellomrom.. jeg har åpnet opp pc'n for å se om det var noen kabler/deler som var løse, men alt så mormalt ut... Noen som har noen ide om hva det kan være?? Takker for Alle svar Lenke til kommentar
schwami Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Kan du beskrive pipingen? bytter den mellom høy/lav tone, kommer den i serier med lang/kort piping osv Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 pipingen er av samme tone hele tiden.. med gjevne mellomrom og samme lengde på pipetonen... Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 jah netopp.. lyden kommer fra kassa Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 har forresten glemt å nevne at den var på reperasjon for å legge inn ny internett tilkobling.. når jeg da fikk den var den defekt..pc'n er ikke ny men jeg fikk den først nå for noen dager siden.. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Overoppheting? at pipingen er et varsel om at cpu'en din er for varm? Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 tror nok ikke det er det nei.. begyner å pipe med en gang jeg skrur den på.. stått i flere dager oxo.. så kan ikke være det.. Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 skal litt til for at det skal bli overhetet av ingen verdens ting skal ikke det? prøv å analysere pipingen ifra manualen på hovedkortet ditt, og se hva du får ut av det. det skal stå om alle signaler og pipinger/dens betydning i manualen! Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 okey.. er ikke helt sikker på om jeg har den maualen da men jeg får se.. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 skal litt til for at det skal bli overhetet av ingen verdens ting skal ikke det? prøv å analysere pipingen ifra manualen på hovedkortet ditt, og se hva du får ut av det.det skal stå om alle signaler og pipinger/dens betydning i manualen! Brenner fort en cpu visst det ikke er kontakt mellom den og kjøleblokka... Lenke til kommentar
schwami Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Siden pipingen er kontinuerlig, tror jeg enten ram'en din eller skjermkortet ditt ikke sitter skikkelig i sporet. Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 men hvis du fikk pcen fra verksted tilbake, defekt, så er det jo bare å gå inn og kreve at de fikser den igjen, helt gratis. jeg gjorde det Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 hehe.. seff.. men tingen er at søstra mi fikk den av bestemora mi å dem bor i molde og jeg i oslo :!: skl sjekke om skjermkortet å rammen sitter ordentlig i.. Lenke til kommentar
kimmy1505 Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 ramme'n og skjermkortet sitter ordentlig i... så jeg tror nok ikke det er noen av de.. men kan strømfosyningen lage sånn lyd?? siden den ikke gir ut strøm til tastatur og skjerm.. Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 etter det jeg vet, så har ikke en PSU en innebygd høyttaler akkuratt som et hovedkort. PSUen gir strøm til hovedkortet, som etter der gir strøm til tastatur,mus, usb enheter osv... hvis det er strøm i hovedkortet er det det kortets oppgave å gi signal om enheter som er løse, selvom det er skjermkort eller minne eler noe... hvis psuen har problemer derimot, ville vel ikke strømmen nå fram til hovedkortet, og da ville du funnet ut det lett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå