6502 Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Lyset bak LCD panelet sluknet i dag. Skjermen er 2.5 år gammel (17"). Er dette noe som faller inn under "forventet levetid over 5 år", eller regnes lyskilden som forbruksvare? Selv om den er 2.5 år gammel er den ikke bruks *så* mye... Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Jeg har Viewsonic, og sjekka opp garantien dems: ViewSonic LCD display products are warranted for three (3) years parts (LCD Back light included). Men alle produsenter har vel forskjellige garantiordninger, tenker jeg.. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Tolkninger av slikt er skjerldent helt svart eller hvit, men jeg vil tro at reklamasjonsrett for en LCD-skjerm er må være betydelig mer enn 2 år, og dermed dekke dette tilfellet. Mange produsenter har 3 års warranty på skjermen sine, så at norsk lov skulle dekke mindre enn dette har jeg ingen tro på. Kontakt selger av skjermen og forhør deg. Skulle de begynne å krangle på det, så får du heller researche lovverket litt mer eller undersøke om produsenten har egen warranty som er 3 år eller mer. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå