ElvisOJ Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Heisann. I det siste har PC-en begynt å henge seg hver gang jeg skal se film.. Den henger seg ikke akkuratt, men hakker noe vanvittig. når jeg trykker ctr+alt+delete og avlsutter programmet fungerer det fint igjen. Dette skjer både i vlc mediaplayer og wmp :S Specs står i profil. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
schwami Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Det kan være at hardware-aksellerasjon er avslått. Sjekk i Display Properties --> Troubleshoot. Åpner du filmen fra et explorer-vindu? Det som kan være årsaken er at mens du spiller av filmen forsøker explorer-vinduet å hente opp informasjon samtidig. Forsøk å åpne filmen fra fil-menyen i avspillingsprogrammet. Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Det kan være at hardware-aksellerasjon er avslått. Sjekk i Display Properties --> Troubleshoot. Åpner du filmen fra et explorer-vindu? Det som kan være årsaken er at mens du spiller av filmen forsøker explorer-vinduet å hente opp informasjon samtidig. Forsøk å åpne filmen fra fil-menyen i avspillingsprogrammet. Hardware akslerasjonen står på gult ja. Ingenting av det du sa hjalp:( Rart at dette skjer.. jeg har hatt pc-en i 2 år og aldri hatt lignende problemer før. Har scanna for virus og spyware.. Er formatering eneste utvei? Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Kanskje det er codecs som er problemet. Prøv å avinstaler og reinstaler codecs. Eller driverne til skjermkortet. Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Kanskje det er codecs som er problemet. Prøv å avinstaler og reinstaler codecs. Eller driverne til skjermkortet. ja okay, takk for tipset Hvordan reinstallerer jeg codecs da? EDIT: prøvde å av-installere skjermkort driverne, og da funka det helt fint. Men når jeg har installert driverne igjen funker det plutselig ikke lenger! Har prøvd med to forskjellige drivere... Endret 30. august 2005 av vyrm Lenke til kommentar
Vain Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Hvordan reinstallerer jeg codecs da? Gå til Legg til/fjern programmer og fjern de codecene du har installert. Hvis du har installert den nyeste skjermkortdriveren til skjermkortet ditt, så burde ikke det være feilen. Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Kom plutselig på at jeg ikke hadde noen codecs installert.. Hva skal jeg gjøre?! Hjelp! Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Kom plutselig på at jeg ikke hadde noen codecs installert.. Hva skal jeg gjøre?! Hjelp! http://www.free-codecs.com/ der finner du det meste av codecs. Bruker selv "K-Lite codec pack" og den funker fint Lenke til kommentar
faithless Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 dette her ikke noe med codecs og gjøre jeg har samme problemet , jeg får det problemet av nye nvidia drivere, driver og data min tåler hverandre ikke. om jeg instalerer en gamlerer eller en omegadriver så funker det helt fint, men den takler ikke nye nvidia drivere, jeg har enda ikke funnet ut hva det kommer av, men håper på svar asap Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 En kompis har samme problemet med et 6600GT agp på en intel maskin. han forsøkte med sitt gamle 5700 kort, og da ble det bra. Får se hvordan det blir når han monterer sitt nye 6600GT Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Høres for meg ut som at det bare er driverproblemer. Prøv å forsk litt med drivere, men ikke for mye. Det kan få konsekvenser i negativ retning VLC bruker vel ikke codec så vidt jeg vet?. Den streamer vel bare filmene, i stedet for å decode dem. Lenke til kommentar
faithless Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 ja stemmer jeg har også MSI 6600 GT korte og nyeste Nvidia driver. merkelig at dette skjer. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 ja stemmer jeg har også MSI 6600 GT korte og nyeste Nvidia driver. merkelig at dette skjer. Sant nok. Ennå mer merkelig at det ikke skjer for alle Må nesten være drivere som kræsjer med ulik konfigurasjon av harware, eller noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå