Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en henger seg når jeg skal se film

Anbefalte innlegg

Heisann.

I det siste har PC-en begynt å henge seg hver gang jeg skal se film.. Den henger seg ikke akkuratt, men hakker noe vanvittig. når jeg trykker ctr+alt+delete og avlsutter programmet fungerer det fint igjen.

Dette skjer både i vlc mediaplayer og wmp :S

Specs står i profil.

Noen som kan hjelpe meg? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at hardware-aksellerasjon er avslått. Sjekk i Display Properties --> Troubleshoot.

Åpner du filmen fra et explorer-vindu? Det som kan være årsaken er at mens du spiller av filmen forsøker explorer-vinduet å hente opp informasjon samtidig. Forsøk å åpne filmen fra fil-menyen i avspillingsprogrammet.

Lenke til kommentar
Det kan være at hardware-aksellerasjon er avslått. Sjekk i Display Properties --> Troubleshoot.

Åpner du filmen fra et explorer-vindu? Det som kan være årsaken er at mens du spiller av filmen forsøker explorer-vinduet å hente opp informasjon samtidig. Forsøk å åpne filmen fra fil-menyen i avspillingsprogrammet.

Hardware akslerasjonen står på gult ja.

Ingenting av det du sa hjalp:(

Rart at dette skjer.. jeg har hatt pc-en i 2 år og aldri hatt lignende problemer før.

Har scanna for virus og spyware..

Er formatering eneste utvei?

Lenke til kommentar
Kanskje det er codecs som er problemet. Prøv å avinstaler og reinstaler codecs. Eller driverne til skjermkortet.

ja okay, takk for tipset :)

Hvordan reinstallerer jeg codecs da?

EDIT: prøvde å av-installere skjermkort driverne, og da funka det helt fint. Men når jeg har installert driverne igjen funker det plutselig ikke lenger!

Har prøvd med to forskjellige drivere...

Endret av vyrm
Lenke til kommentar
Hvordan reinstallerer jeg codecs da?

Gå til Legg til/fjern programmer og fjern de codecene du har installert.

Hvis du har installert den nyeste skjermkortdriveren til skjermkortet ditt, så burde ikke det være feilen.

Lenke til kommentar

dette her ikke noe med codecs og gjøre

jeg har samme problemet , jeg får det problemet av nye nvidia drivere, driver og data min tåler hverandre ikke.

om jeg instalerer en gamlerer eller en omegadriver så funker det helt fint, men den takler ikke nye nvidia drivere,

jeg har enda ikke funnet ut hva det kommer av, men håper på svar asap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...