moller Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Skulle formatere pcn min for første gang, jeg trodde det bare var å høyreklikke på formater i min datamaskin. Så lett var d ikke får opp en beskjed om å avslutte programmer som bruker disken. Aner ikke hvilke progammer dette er. Finnes d andre måter å formatere på? Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Dette betyr at du kan ikke bare formatere den harddisken du har windows på. Men hvis du skal formatere den kan du ta og sette in XP cd-en din så kan du formatere disken Men hvis det er en disk du ikke har XP på, så går du inn på min datamaskin, høyreklikker på disken og trykker formater.. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) haha ja er desverre ikke så lett! hvis du formaterer disken, blir alt borte, og det inkluderer windows. Den letteste -og beste måten å formatere på er å bruke windows cd'en. Du setter den inn, booter fra cd-rom og følger den veldig lette infoen som kommer på skjermen. lykke til! edit : var litt for treig Endret 28. august 2005 av Jimstar Lenke til kommentar
moller Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 takk for svar, jeg har allerede prøvd å sette xp cdn inn på nytt å innstallere windows på nytt, og etter mye styr( min ekte windos kode ble avvist som falsk :S) fant jeg ut at d ikke var noe som var slettet på hardisken min, Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Etter å ha startet opp fra windows-platen din så vil du få noen valg på veien. Du vil etterhvert få følgende valg: - Formater partisjonen med NTFS-filsystemet (hurtig) - Formater partisjonen med FAT-filsystemet (hurtig) - Formater partisjonen med NTFS-filsystemet - Formater partisjonen med FAT-filsystemet - La gjeldende filsystem være som det er (ingen endring) Her bør du velge; Formater partisjonen med NTFS-filsystemet (hurtig) Du har antakeligvis valgt det nederste alternativet første gang du prøvde, da vil den kun re-installere windows uten å formatere. Endret 28. august 2005 av jh_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå