Cinemarxism Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Hei. Jeg har tre maskiner i huset, to stasjonære og en bærbar (fikk nettopp). Jeg har inntill nå brukt en vanlig ruter, men plasseringen av den bærbare maskinen gjør nettvekstilkobling mer eller mindre umulig så lenge den ikke er trådløs. Den ene stasjonære er det for meg veldig viktig at har god forbindelse, siden jeg spiller mye og på et høyt nivå med den. Derfor lurte jeg på om jeg kanskje skulle kjøpe en ruter som har muligheten for både trådløs og vanlig tilkobling. Da kan jeg ha trådløst til den bærbare og fortsette med vanlig til de to stasjonære. Problemet er bare at jeg ikke kan noe om dette. Fungerer det greit? Vil maskinene med kabelforbindelse til ruteren ha et like stabilt nett som før? En ruter jeg har tenkt på er Linksys WRT54G. Noen som har noen erfaringer med denne? Endret 28. august 2005 av dodraugen2k Lenke til kommentar
Jinzo Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Den routeren er pro. Har lik selv, og den funker som et skudd! Aldri hatt noen problemer med den. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Ja, du kan koble en maskin til ruteren med ledning/kabel, og linja vil være som før, mens den bærbare og andre stasjonære kan du skaffe trådløse kort til! Har samme opplegg selv, men med dlink. Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Da jeg så emnet ditt skulle jeg gå inn å anbefale Linksys routeren, så ser jeg at noen har gjort det allerede. Genialt oppsett for trådløst og kablet nettverk Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Godt valg, dog ville jeg valgt WRT54GS. Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Tror den blir litt dyr for meg. Takker for alle svar, tror jeg går for Linksys WRT54G.. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Er ingen stor forskjell på dem. GS har langt mere minne, men dersom du ikke skal modde den så har det neppe noen betydning for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå