Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Reset av Zyxel 650 fra Firstmile...trenger WAN inn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke min P650 i routing mode så får ikke tatt noen screenshots.

Men får du en IP adresse fra DHCP serveren til Firstmile, ser ut som det er noe rart der med serverne deres.

Jeg får ikke sendt mail via smtp.firstmile.no akkurat nå og en kompis fikk ikke ip fra dhcp serveren deres igår.

Så mulig det ikke er hos deg, men på sentral siden det er et problem.

Lenke til kommentar

Ser ut som det ikke bare er meg nei... igår skulle jeg portforwarde port 21, gjør dette og trykker apply, etter dette har jeg ikke noe nett. Prøvde å skru av modem og på igjen, men ingenting. DSL lyset er på tho og på act blinker det konstant men ingen WAN ip.

Ringte firstmile og de sa at de hadde problemer med noen sentraler.

"Det har blitt oppdaget problemer ved noen sentraler, slik at enkelte kunder kan oppleve problemer med internett tilkoplingene. Våre teknikere jobber med saken og vi håper dette løser seg snart. Vi vil oppdatere disse sidene så snart problemet blir løst.

29.09.05"

Så lenge man ikke skrur av eller resetter modemet under slike problemer vil jeg tro man har nett men om man ber om ny IP så får man ingenting siden de har problemer.

Problemet skal være løst nå ifølge firstmile. Jeg er ivertfall på nett igjen :dribble:

Endret av jasco
Lenke til kommentar

Hehehe, jeg gjorde akkurat det samme. Satt og herja som faen mer routeren, og klønte til litt, så jeg tenkte jeg like gjerne kunne resette den. Plutselig hadde jeg ikke Internet lenger. Logga meg på WLAN-et til naboen, og leste så på sidene til Firstmile at var det noe man ikke skulle gjøre, så var det å resette routeren. Jeg kommer hjem rundt halv fire, og kan legge ut noen skjermskudd om du fortsatt trenger det da. :)

Jeg fikk forresten hjelp av en fyr på #hardware.no @ EfNet.

Lenke til kommentar

Tok noen reset på routeren jeg og (smart? kanskje ikke, men det er merkelig hvor desp man blir på en søndag ettermiddag uten nett og tlf. support.), men er på nett nå så det gjorde tydeligvis ikke noe.

Endret av jasco
Lenke til kommentar
Tok noen reset på routeren jeg og, men er på nett nå så det gjorde tydeligvis ikke noe.

På eldre modemer så kan man ikke ta reset, men på nyere modem så har Firstmile endret slik at en reset går tilbake til default innstillingene for Firstmile, istedet for til ZyXEL default.

Lenke til kommentar
Tok noen reset på routeren jeg og, men er på nett nå så det gjorde tydeligvis ikke noe.

På eldre modemer så kan man ikke ta reset, men på nyere modem så har Firstmile endret slik at en reset går tilbake til default innstillingene for Firstmile, istedet for til ZyXEL default.

Right. :yes:

Veldig rask feilretting av Firstmile her :)

Endret av jasco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...