Gå til innhold

P4 1.7 GHz Willamette

jance

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hate to brak it to you: Wilamette kan ikke overklokkes i det hele tatt... (nesten) :sad:

du rekker kanskje så (<-->) langt, men thats it..

Du skulle ha kjøpt nordskog.. det er den man kommer langt med..

du kan nok overklokke noen få mhz, men ikke så mye at du merker forskjell.. (1700@1750) :sad:

Lenke til kommentar

Jaha, min går da på 1700@1900 MHZ foreløpig med volt satt opp til 2.80....går det mere tro...har spilt i flere timer med Return To Castle Wolfenstein og Soldier of Fortune 2 uten noen tegn til ustabilitet. Idle på 39.50 grader med orginalt tempmålerprog som fulgte med hovedkortet...

Lenke til kommentar

Heisann, Folkens...

Har brukt den Cpuen selv...Klokka den til 2,1Ghz uten Prob.

Den er rimelig overklokkings-vennnlig...Bare så det er sagt.

Brukte faktisk original kjøler også...

Den CPUen imponerte meg...Har ikke hatt noen som har orket så mye klokking...Uansett viker det som de gir seg når du nærmer deg 400Mhz over original hastighet..Mulig de går høyere...Men men..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-10 11:50, jance skrev:

Jaha, min går da på 1700@1900 MHZ foreløpig med volt satt opp til 2.80....går det mere tro...har spilt i flere timer med Return To Castle Wolfenstein og Soldier of Fortune 2 uten noen tegn til ustabilitet. Idle på 39.50 grader med orginalt tempmålerprog som fulgte med hovedkortet...

volt til 2.80!?!?!??! da er den mest sannsynlig sinnsykt varm.. siden denne cpu`en er varm hele tiden.. (nw er mye kaldere) har du vannkjøling eller.no?

Lenke til kommentar

jeg har og 1,7ghz wilemette @1,8 for øyeblikket,jeg har sd ram og det bremser klokkinga mi en del,men hvor langt kan jeg ta før ram'n tar kvelden?? får jeg klokket mer om jeg kjøper pc 166ram(har pc 100 nå) eller bør jeg innvestere i ddr?? skal ha meg gf4 ti før ddr :smile: men men....

wilemette er da ikke så dårlig til overklokking det..har du bra nok kjøling så klarer du å få den ganske høyt...

f.eks vapochill og en 1,7ghz wilemette...hastigheten blir betydlig høyere uten at temperaturen øker :grin:

skal kunne dra den til over 2,1 da hvertfall...tror grensa er 2,3ghz(med vanlig kjøling)om jeg ikke husker feil :s plz correct me if i'm wrong...men tror d er no sånt

den kan jo aldri bli bedre enn nw,men jeg har blitt overansket over hvor bra ytelse en wilemette egentlig har... og er førnøyd med valget :smile:

Lenke til kommentar

Vil påpeke at Elasto Mania varmer bedre, eller ihvertfall like godt som Wolfenstein. Jeg har prøvd med elendig kjøling. Dagens 3dspill benytter seg veldig mye av gpu'en.

Men drit nå i det, jeg har samme cpu, og alle andres gledesdreperi minner meg om Aksel's jeghardetbesteogduharnodritt teorier. Velvel, nw er kanskje best, men wm er fint det og. Det går unna hos meg helt til skjermkortet dør ut, men bare vent til jeg får mekka en vifte til det. Jeg tror jeg setter på den gamle cpu-vifta. Det blir bra vettu.

Lenke til kommentar

Neida, alle kjenner Aksel.

Jeg mente selvfølgelig å sette inn den gamle cpu-vifta på skjermkortet, og ikke på cpuen.

Prosessoren min kjører kald og fin på 2048mhz. Som fredrik kom til å nevne over her, har jeg vannkjøling, og prosessoren ligger på ca. 35 grader ved 2048mhz. Mekka litt chipsetkjøling i går kveld, og nå holder hele opplegget seg kaldt og godt. Det eneste problemet er at jeg ikke får satt opp vcore til mer enn 1.85, så jeg må voltmodde litt før jeg får kjørt stabilt på 2048. Ved 1900mhz kjører prosessoren mer stabilt enn en underklokka athlon xp.

Bare vent...

Lenke til kommentar

jeg etter min mening syns det er mer spennende å klokke med wilemette enn nw...fordi det er mer utfordring...syns jeg da

dessuten: wilemette er ikke dårlig!!!

2ghz er bra...si i fra om du kommer no lenger a..ok?

åssen ram har du?

wilemette er en fin cpu å klokke...har du kjøling har du alt :grin:

hehe....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 17:37, tankbug skrev:

willy er en skikkelig tabbe av intel, bra for dem at NW klarte å gi p4 et bra rykte alikevel

Tull og tøys. Willamette er utgangspunktet for NW. Uten Willamette ingen Northwood. :razz:

Hvorfor kødder'u sånn a'? Snart kommer Willamette med 13 micron teknologi - da kan den klokkes mere ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...