Fat_ASS Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 QUOTE Ja nettopp. Hardware.no-nettverkets forum. Og hvor hører egentlig en hovedkategori som "Lyd og Bilde" inn i "hardware nettverket"? Ingen av partnerene omhandler verken film eller musikk++ såvidt jeg kan se. Dette burde derfor uansett vært flyttet inn med resten av vissvasset inn i offtopic. ja dette ble for dumt...hva i all verden har slike under kategorier med at forumet blir dårligere?? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 QUOTE (Fat_ASS @ 29/08/2005 : 16:12)ja dette ble for dumt...hva i all verden har slike under kategorier med at forumet blir dårligere?? Ikke nødvendigvis dårligere, det er bare (hardware) integriteten som forsvinner. Skal det være et alt-mulig forum eller et hardware forum? Skal det spesialiseres og opparbeide seg et godt renommé innenfor et(eller noen svært få) områder, eller skal det skli ut i mye vissvass om alt og ingenting? QUOTE Hva plager det deg om det finnes en "Lyd og bilde"-kategori? Hvorfor senker det kvaliteten på forumet?Personlig plager selvfølgelig ikke dette meg. Når jeg ikke er fornøyd med forumet lenger vil jeg bare forlate det, jeg har intet stort ansvar eller ønske om å bygge det opp til et kvalitetsforum da jeg ikke har noen annen tilknytning enn som vanlig bruker. Men så lenge jeg er her kan jeg like gjerne komme med tips og synspunkter. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 QUOTE (Gimper @ 29/08/2005 : 13:52) QUOTE (Patience @ 29/08/2005 : 13:21) Skal Hw.No ha alle disse integrert i samme forumet, burde de ikke hete HW.NO lenger.. Men Forumet.no eller noe i den dur.. Et generelt navn... Off-Topic-forumene er da i egne kategorier - godt gjort å blande dem sammen med resten... Dessuten heter det vel "Hardware.no-nettverkets forum". De aller fleste av oss bruker 24h funksjonen gjør vi ikke? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 QUOTE (Gimper @ 29/08/2005 : 15:01) QUOTE (Vice @ 29/08/2005 : 14:19) Ja nettopp. Hardware.no-nettverkets forum. Og hvor hører egentlig en hovedkategori som "Lyd og Bilde" inn i "hardware nettverket"? Ingen av partnerene omhandler verken film eller musikk++ såvidt jeg kan se. Dette burde derfor uansett vært flyttet inn med resten av vissvasset inn i offtopic. Hva plager det deg om det finnes en "Lyd og bilde"-kategori? Hvorfor senker det kvaliteten på forumet? Istedet for å tverrulere; prøv å forstå hva han mener. Det er ganske lett faktisk! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Eg stemmer for at moderatorer slår hardare ned på personangrep og mobbing av andre. Eg såg ein tråd der trådstartar ikkje var så heldig med ordlegginga, og han vart pepra av angrep frå alle kantar. Skulle hatt advarsler heile gjengen. Eg ser på det som eit større problem at folk blir mobba enn at ein tråd har eit litt mangelfullt emnefelt eller er posta litt feil. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 QUOTE (zeph @ 29/08/2005 : 18:35) Eg ser på det som eit større problem at folk blir mobba enn at ein tråd har eit litt mangelfullt emnefelt eller er posta litt feil. Mobbet? Ingen blir mobbet for det. Dette er tatt opp flere ganger, og moderatorene synes det er greit at det blir kommentert, så lenge kun én bruker kommenterer det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 QUOTE (@kd @ 29/08/2005 : 19:40) QUOTE (zeph @ 29/08/2005 : 18:35) Eg ser på det som eit større problem at folk blir mobba enn at ein tråd har eit litt mangelfullt emnefelt eller er posta litt feil. Mobbet? Ingen blir mobbet for det. Dette er tatt opp flere ganger, og moderatorene synes det er greit at det blir kommentert, så lenge kun én bruker kommenterer det. Jo? Eg har gjentatte ganger sett tråder der folk blir hengt ut, og det er meir snakk om 95% av svarene enn 1 svar. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Da lærer dem forhåpentligvis. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Om akkurat det er reglene klare: QUOTE (Nettiketten)Jeg har oppdaget brudd på retningslinjene. Hva gjør jeg? Det du i alle fall ikke skal gjøre er å svare i den tråden der hvor regelbruddet er. Dette vil kun gi tråden unødvendig oppmerksomhet. Og du vil selv bli regelbryter dersom du poster informasjon i tråden som ikke er i samsvar med hva den egentlig handler om. Hvis du ser et regelbrudd skal du først og fremst bruke funksjonen "Rapporter" i forumet. Til høyre over hvert innlegg er det en knapp hvor det står "Report" og hvis du trykker på denne føres du til et skjema du kan fylle ut. Rapporten din vil så bli lagt til i listen over rapporter og en moderator vil så behandle regelbruddet neste gang han går over listen og behandler rapporter. Hvis det er et krisetilfelle som krever øyeblikkelig oppmerksomhet kan du også ta kontakt med moderatorer mer direkte ved å enten sende en E-post, en melding eller se etter annen kontaktinfo i profilen til en moderator. Husk at selv de som bryter retningslinjene er beskyttet av retningslinjene igjen og ved utskjelling av disse risikerer at du selv kan bli advart eller i verste tilfelle utestengt. Og joda, det finnes eksempler på flokkangrep på uheldige trådstartere. De vi får høre om forsvinner raskt utenfor synsvidde. Men det er ikke alle som blir rapportert, desverre. Geir Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) QUOTE (Patience @ 29/08/2005 : 14:21) QUOTE (Gimper @ 29/08/2005 : 13:15) QUOTE (Vice @ 29/08/2005 : 08:02) Det har jo i den siste tiden blomstret kraftig opp med alle mulig andre underkategorier i forumet som ikke har noe med hardware(eller noen av de assosierte websidene) å gjøre i det hele tatt(siste eksempel må vel være feks. "Tegneserier & Anime"!). Hva har det med saken å gjøre? Det går helt fint å holde et rimelig seriøst nivå også i slike forum. Det han sier er fullstendig korrekt. Så lenge forumet heter HW.No er det forvirrende å finne topicer om feks biler med overskrift "Speedometer" feks.. hva snakker vi om da? Speedometeret på ItAvisen eller er det faktisk et bilspeedometer? Skal Hw.No ha alle disse integrert i samme forumet, burde de ikke hete HW.NO lenger.. Men Forumet.no eller noe i den dur.. Et generelt navn... nå er jo dette et samlet forum for : gamer.no acam.no hw.no overklokking.no programmer.no begin.no amotor.no og sikker enda mere som jeg ikke huser . mange kattegorier har kommet for at det har meldt seg som et behov for at vi brukere ønsker og diskutere dette ( se tegneserie kategorien ) altså og si at dette er et rent data forume er FEIL , dette er en samlig av flere fora innen mange kattekorier , hvor du kan finne ut av dette aller meste . EDIT: BTW , forumet har vell heller ikke noe eksakt navn , det er jo avhengig av hvilken siden du kom fra , for noen heter det hardware.forum.no og for noen er det gamer.forum.no , eller amotor.forum.no , og dette finne ulike disigner og layout for alle di sidene . dette er ikke et rent hardware forume , og det er vel LEEENGE sidne det var det Endret 9. september 2005 av FtZ- Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 QUOTE (Vice @ 29/08/2005 : 15:19) Ja nettopp. Hardware.no-nettverkets forum. Hvis ikke jeg tar feil står det; Nettverket heter Hardware.no. Og om jeg ikke tar mye feil er Hardware.no også en liten "bedrift" og en side. Hardware.no-nettverkets/bedriftens forum vil jo si at det er forumet til nettverket, og det sier ikke noe om det skal bare være data ting der. For eksempel: Finn.no handler ikke om fyren Finn, men det er navnet til bedriften Finn. Samme med Hardware.no. (Correct me if I'm wrong..) (Tar forbehold om feil.) Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Hardware.no og søsternettstedene eies helt eller delvis av selskapet Hardware Online A/S, tidligere Hardware Norge. Når det gjelder HW er eierandelen 100%. Forumet er for alle nettstedene i nettverket, det vil si HW, HWB, Amotor, Amobil, Programmer, Tull, Overklokking, Akam, Gamer, Bruktmarked, Prisguide og Begin (alle .no). Det jeg ikke skjønner er: Hvordan kom tråden inn på dette? Hva har dette egentlig med saken å gjøre? Endret 19. september 2005 av @kd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 QUOTE (Patience @ 28/08/2005 : 16:39)Hvordan stiller aministratorerene seg til at det nå blir satt inn 2-3 sedelighets-moderatorer som skal ta seg av disse, og forsøke å hindre at tråder sporer totalt av, og forsøke å motvirke at stenging til slutt skal bli eneste alternativ? "Normale" moderatorer tar seg av den jobben. Hvorfor skal det anskaffes så til de grader spesialiserte moderatorer? QUOTE (Patience @ 28/08/2005 : 16:39)Skal HW.No fortsatt taes for å være norges (største og) mest seriøse forum er det slik jeg ser det viktig at dette også gjenspeiles i innleggene. Det er ikke bare moderatorer og administratorer som poster, det er for det meste brukere som utgjør forumet. Brukere har et ansvar og mye av det går på normal folkeskikk. QUOTE (Vice @ 29/08/2005 : 15:19)Og hvor hører egentlig en hovedkategori som "Lyd og Bilde" inn i "hardware nettverket"? Ingen av partnerene omhandler verken film eller musikk++ såvidt jeg kan se. Det var en side som het audiovisuelt eller noe sånn, men den gikk det ikke så bra med (tydeligvis). Ser ikke noen grunn til å fjerne Lyd & Bilde fordi en tilhørende side ikke er oppe og går for øyeblikket. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 ↑↑↑↑↑↑ der er et godt eksempel på hva som skjer med mange tråder de sporer av Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 QUOTE (MongoMan @ 20/09/2005 : 22:03) ↑↑↑↑↑↑der er et godt eksempel på hva som skjer med mange tråderde sporer av Hvis du sikter til meg, så svarte jeg på topic. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 QUOTE (wh1te @ 20/09/2005 : 22:04) QUOTE (MongoMan @ 20/09/2005 : 22:03) ↑↑↑↑↑↑der er et godt eksempel på hva som skjer med mange tråderde sporer av Hvis du sikter til meg, så svarte jeg på topic. nei jeg mente litt lengere opp der hvor de begynte å snakke om de forskjelige forumene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg