Patience Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Forumet ser ut til å ha kommet til et punkt hvor det nesten ikke er mulig å poste i tråder uten å være 100% både politisk og gramatisk korrekt for å ikke bli mobbet, og til slutt få tråden sin stengt. Hvordan stiller aministratorerene seg til at det nå blir satt inn 2-3 sedelighets-moderatorer som skal ta seg av disse, og forsøke å hindre at tråder sporer totalt av, og forsøke å motvirke at stenging til slutt skal bli eneste alternativ? Hvilke reaksjoner en slik moderator skal gjøre kan selvsagt være hett diskusjonstema - men jeg tror det absolutt burde vurderes seriøst. Skal HW.No fortsatt taes for å være norges (største og) mest seriøse forum er det slik jeg ser det viktig at dette også gjenspeiles i innleggene. Endret 28. august 2005 av Patience Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Komplett enig. Forumet går kvalitetsmessig bare nedover og nedover. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 QUOTE (Gimper @ 28/08/2005 : 16:44) Komplett enig. Forumet går kvalitetsmessig bare nedover og nedover. Det går ann og si hvorfor og, istedet for å bare si at det går nedover. Patience: Eksempler takk. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 veldig mye offtopic tøv Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 QUOTE (Ueland @ 28/08/2005 : 15:48) Det går ann og si hvorfor og, istedet for å bare si at det går nedover. Klaging på småfeil i innlegg og mye spam i offtopic-kategoriene, for eksempel, er noen av grunnene til at jeg synes forumkvaliteten går nedover. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 QUOTE (Ueland @ 28/08/2005 : 15:48) QUOTE (Gimper @ 28/08/2005 : 16:44) Komplett enig. Forumet går kvalitetsmessig bare nedover og nedover. Det går ann og si hvorfor og, istedet for å bare si at det går nedover. Patience: Eksempler takk. Tja, hvilke eksempler trenger du? På hva disse moderatorene skal/kan gjøre? Eller eksempler på "flaming"? Sistnevnte trengs vel ikke å eksempelføres?! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Du snakker om at det har kommet til et punkt hvor man ikke kan gjøre "en feil" uten å bli mobbet, er det jeg gjerne vil ha eksempler på. For jeg ser ingen rapporter som omtaler emnet... (hvis det finnes vil vi jo ha det rappportert) Lenke til kommentar
Patience Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 (endret) QUOTE (Gimper @ 28/08/2005 : 16:05) QUOTE (Ueland @ 28/08/2005 : 15:48) Det går ann og si hvorfor og, istedet for å bare si at det går nedover. Klaging på småfeil i innlegg og mye spam i offtopic-kategoriene, for eksempel, er noen av grunnene til at jeg synes forumkvaliteten går nedover. Korrekt.. En sedelighetsmoderator ha kunnet gått inn på innlegger og skrevet med rød tekst noe slikt som denne: I HENHOLD TIL RETNINGSLINJER XX.XX BER VI OM AT ALLE EVENTUELLE SVAR/REAKSJONER PÅ DENNE KOMMENTAREN FRA [bRUKERNAVN] UTEBLIR. OVERSEES DENNE ADVARSELEN, VIL POSTEN BLI STENGT TILNÆRMELSESVIS UMIDDELBART. Endret 28. august 2005 av Patience Lenke til kommentar
Patience Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 QUOTE (Ueland @ 28/08/2005 : 16:24) Du snakker om at det har kommet til et punkt hvor man ikke kan gjøre "en feil" uten å bli mobbet, er det jeg gjerne vil ha eksempler på. For jeg ser ingen rapporter som omtaler emnet... (hvis det finnes vil vi jo ha det rappportert) Det fins et uttall av eksempler her, men jeg tror du best kan forstå hva jeg mener hvis jeg utdyper dette litt nærmere; Som ny deltager i en allerede godt aktiv post, føler man seg plutselig en dag fristet til å ytre noen ord om ett eller annet. Det være alt fra store A til illle Ø. Du skriver på din måte, ditt svar på innlegget. Med søvnproblemer, dysleksi og ett og annet uheldig ord. Ditt aller første innlegg i denne tråden. Ikke mange poster under kommer det ofte, svært ofte en som kommenterer dette, og som viker totalt fra det innlegget handler om - og er åpenbart mere opptatt av å rette på feilene til den som ikke var så heldig med sitt innlegg fremfor å holde seg til saken og svare trådstarter. Det skjer titt og ofte. Regner med at det er mange som har lagt merke til dette er det ikke? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Har lagt merke til dette fenomenet ja. Særlig i visse deler av forumet. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 QUOTE (Ueland @ 28/08/2005 : 16:24) Du snakker om at det har kommet til et punkt hvor man ikke kan gjøre "en feil" uten å bli mobbet, er det jeg gjerne vil ha eksempler på. For jeg ser ingen rapporter som omtaler emnet... (hvis det finnes vil vi jo ha det rappportert) Tenk på disse som generelle. De aller fleste vi nevner og/eller tenker på som eksempler i denne sammenhengen er poster som tidligere har fått reaksjoner fra moderator tidligere. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Må nesten bare si; At jeg gadd.. Dette ble jo tatt seriøst. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) QUOTE (Patience @ 28/08/2005 : 16:39)Skal HW.No fortsatt taes for å være norges (største og) mest seriøse forum er det slik jeg ser det viktig at dette også gjenspeiles i innleggene.Nå er det vel en god stund siden hw.no ble regnet som noe "seriøst" forum. Det har jo i den siste tiden blomstret kraftig opp med alle mulig andre underkategorier i forumet som ikke har noe med hardware(eller noen av de assosierte websidene) å gjøre i det hele tatt(siste eksempel må vel være feks. "Tegneserier & Anime"!). Når i tillegg forumets offisielle policy er å tillate rene telletråder (eks. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=226202&hl=) så er jo dette også et klart signal om den ønskede retning på forumet. Det at forumet nå beveger deg i denne retning er en naturlig utvikling av de avgjørelser som har blitt tatt. Endret 29. august 2005 av Vice Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 QUOTE (Vice @ 29/08/2005 : 08:02) Det har jo i den siste tiden blomstret kraftig opp med alle mulig andre underkategorier i forumet som ikke har noe med hardware(eller noen av de assosierte websidene) å gjøre i det hele tatt(siste eksempel må vel være feks. "Tegneserier & Anime"!). Hva har det med saken å gjøre? Det går helt fint å holde et rimelig seriøst nivå også i slike forum. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 QUOTE (Gimper @ 29/08/2005 : 13:15) QUOTE (Vice @ 29/08/2005 : 08:02) Det har jo i den siste tiden blomstret kraftig opp med alle mulig andre underkategorier i forumet som ikke har noe med hardware(eller noen av de assosierte websidene) å gjøre i det hele tatt(siste eksempel må vel være feks. "Tegneserier & Anime"!). Hva har det med saken å gjøre? Det går helt fint å holde et rimelig seriøst nivå også i slike forum. Det han sier er fullstendig korrekt. Så lenge forumet heter HW.No er det forvirrende å finne topicer om feks biler med overskrift "Speedometer" feks.. hva snakker vi om da? Speedometeret på ItAvisen eller er det faktisk et bilspeedometer? Skal Hw.No ha alle disse integrert i samme forumet, burde de ikke hete HW.NO lenger.. Men Forumet.no eller noe i den dur.. Et generelt navn... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 QUOTE (Gimper @ 29/08/2005 : 14:15) Hva har det med saken å gjøre? Det går helt fint å holde et rimelig seriøst nivå også i slike forum. Ok, jeg tenkte mer på forumet som helhet, som en god spesialisert kilde for hw og ikke om alt mellom himmel og jord. At kvaliteten på selve innleggende synker er dog en direkte følge av at forumet i sin nåværende utvikling er ment å gape over mest mulig. Men jeg er enig i at man kan selvfølgelig holde en "seriøs tone" uansett hva som blir diskutert. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Må få lov til å komme med et lite innspill. Tror ikke det er mulig å modderere forumet til det bedre. Det er oss forumbrukere som avgjør hvilken kvalitet vi vil ha på det. Tror nok aldri at forumet blir det samme som det var for 2-3år siden, til det har det blitt alt for stort, og omfavnet ikke lenger bare hw miljøet. Endret 29. august 2005 av Lord_Linus Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 QUOTE (Patience @ 29/08/2005 : 13:21) Skal Hw.No ha alle disse integrert i samme forumet, burde de ikke hete HW.NO lenger.. Men Forumet.no eller noe i den dur.. Et generelt navn... Off-Topic-forumene er da i egne kategorier - godt gjort å blande dem sammen med resten... Dessuten heter det vel "Hardware.no-nettverkets forum". Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 QUOTE (Gimper @ 29/08/2005 : 14:52) QUOTE (Patience @ 29/08/2005 : 13:21) Skal Hw.No ha alle disse integrert i samme forumet, burde de ikke hete HW.NO lenger.. Men Forumet.no eller noe i den dur.. Et generelt navn... Off-Topic-forumene er da i egne kategorier - godt gjort å blande dem sammen med resten... Dessuten heter det vel "Hardware.no-nettverkets forum". Ja nettopp. Hardware.no-nettverkets forum. Og hvor hører egentlig en hovedkategori som "Lyd og Bilde" inn i "hardware nettverket"? Ingen av partnerene omhandler verken film eller musikk++ såvidt jeg kan se. Dette burde derfor uansett vært flyttet inn med resten av vissvasset inn i offtopic. Eller er hovedtanken til hardware. no at alt som kan assosieres med hardware i en eller annen form(gjerne i flere ledd) skal være en del av nettverket.? Slik utviklingen har vært virker det som om dette er planen. Da igjen kommer man frem til : Hva er poenget med et navn som hardware.no når det er i ferd med å miste all integritet? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 QUOTE (Vice @ 29/08/2005 : 14:19) Ja nettopp. Hardware.no-nettverkets forum. Og hvor hører egentlig en hovedkategori som "Lyd og Bilde" inn i "hardware nettverket"? Ingen av partnerene omhandler verken film eller musikk++ såvidt jeg kan se. Dette burde derfor uansett vært flyttet inn med resten av vissvasset inn i offtopic. Hva plager det deg om det finnes en "Lyd og bilde"-kategori? Hvorfor senker det kvaliteten på forumet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg