hovdal Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 jeg har skrevet en css-fil,har lagt til en bakgrunsfarve i som nå er i rundt farvene og en anen inne i tabellene,men skulle hatt en anen i den øverste <td>'n men får det ikke til...skriver jeg det i html dockumentet så blir det overstyrt av css-filen.. her er den delen av css-filen: body{ background-color: #033e66; } #linker table{ background-color: #033e66; border-style: outset; } a:link { text-decoration: none; font-size: medium; color: #e4a00d; } a:visited{ text-decoration: none; font-size: medium; color: #e4a00d; } .text{ text-align: center; font-size: medium; font-weight: bold; color:e4a00d; } :hover{ color: Blue; text-decoration: underline; background: none; } Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 skriver jeg det i html dockumentet så blir det overstyrt av css-filen.. Ikke om du bruker CSS i HTML-dokumentet, nei. For å gjøre dette kan du sette klasser på de øverste td-ene og style disse vha. CSS. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 bare legg til dette i CSS filen: background-color: #FFFFFF eller bare legg til dette i html filen: bgcolor="#FFFFFF" og du må jo selvfølgelig bytte fargen til den du skal ha! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 eller bare legg til dette i html filen: bgcolor="#FFFFFF" og du må jo selvfølgelig bytte fargen til den du skal ha! Så prøver vi å skille mellom HTMLs og CSS' oppgaver heretter. Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 vis jeg tar det siste forslaget ditt mr.berg så funker ikke det Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 bruk <th> (table header) på de øverste cellene, og <td> (table data) på de øvrige. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 vis jeg tar det siste forslaget ditt mr.berg så funker ikke det Jo, det funker. th#nr1 { background: #fff } <th id="nr1">(..)</th> Eller benytt klasser, hvis den ikke er ett engangstilfelle i dokumentet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå