Seifenblase Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Hei. Jeg har nettopp begynnt på VK1 og jeg lurer på om lærerne har lov til å gi elevene lekser som skal være innlevert på mandag. De gir leksene på fredag, og det vil jeg si er helglekser.. Dette er litt irriterende for helgen bruker du vanligvis til å gjøre andre ting enn skolerelaterte saker. For meg selv så jobber jeg både fredag og lørdag, så den eneste fridagen min er søndag. Er det noen forskrifter om dette? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Jeg vil råde deg til å ta det opp i elevrådet, de har faktisk litt de skulle sagt på en VGS (det er noe annet enn i grunnskolen). Men hvordan resultatet blir er 100% opp til elevrådsstyret. Hvis de pusher administrasjonen, er det mulig å få til en avtale, hvis styret er avvikende kan du glemme det. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Ok. Tusen takk for svar. Skal se hva jeg gjør videre med saken. Intill da må jeg nok gjøre leksene.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Tror nok det er noe du må leve med, men... Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Før jeg åpnet denne tråden trodde jeg faktisk det dreide seg om grunnskolen. Klager du over lekser i helgen på vgs, tror jeg bare du må bite i det sure eplet. Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) De gir da ikke akkurat lekser i helgen - man går jo på skole på fredag og kan da gjøre leksene på fredagen. Akkurat som å få lekser på en tirsdag.. Sånn ca. EDIT: Går VK1 Allmenn. -Jar Endret 28. august 2005 av Jarek Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Har hatt lekser i helgen helt siden ungdomsskolen jeg. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Det er ingen lov mot det, men det hjelper ofte å si ifra til læreren at lekser i helgen ofte kan være en uting for elevene. Om du sier i fra til læreren under en time så pleier han å gi en dag ekstra. prøvå lag en deal og si at om han slutter å gi lekser over helgen så skal dere slutte å mase om å få igjenn prøvene Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Det er lov, men de aller fleste pleier enten å gi leksene på torsdag, evt ikke kreve innlevering før tirsdag. Hør om det er mulig å få til dette for dere også. Egentlig gadd jeg ikke å lese hele tråden, så beklager om jeg skrev noe som er skrevet fra før av. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg ble litt sur da jeg fikk lekser i helgene på ungdomskolen, men på VIderegående synes jeg at det bare er naturlig... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Dette synes jeg høres utrolig gammeldags ut. Har jobbet som lærer i mange år, og har da gitt ukelekser de siste 10 årene, slik at elevene selv kan velge når de vil gjøre dem. Trodde det var slutt på denslags undervisning for mange år siden. Men når det er sagt- forbudt er det ikke, men slike ting er det jo greit å avklare sammen med elevene? Endret 29. august 2005 av CastorFiber Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Har hatt lekser i helgen helt siden ungdomsskolen jeg. Var det ikkje du som ikkje hadde gjort leksa siden ungdomsskulen då? 1 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Lærerene har jo i oppgave å sørge for at dere kommer gjennom det pensumet som er nedskrevet, og er timene dårlig plassert så er jo ikke det lærernes feil. Det er jo bare "så" mye man får tid til i timene, og da må man jo nesten påberegne ekstra arbeid. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Har hatt lekser i helgen helt siden ungdomsskolen jeg. Var det ikkje du som ikkje hadde gjort leksa siden ungdomsskulen då? Jo? Jeg har kun gjort innleveringer. Klassestyreren vår var tilhenger av "AFEL" og hadde jeg ikke gjort leksen, og det ble oppdaget, noe det svært sjeldent ble, ble unskyldningen "AFEL" godtatt. Men i prinsippet ble det jo gitt lekser i helgen. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Jo? Jeg har kun gjort innleveringer. Klassestyreren vår var tilhenger av "AFEL" og hadde jeg ikke gjort leksen, og det ble oppdaget, noe det svært sjeldent ble, ble unskyldningen "AFEL" godtatt. Men i prinsippet ble det jo gitt lekser i helgen. Aha. Get it. AFEL? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Ansvar for egen læring. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Åja. Må nok sei at eg støttar det også. Det er ikkje lærarane sitt ansvar at elevane skal jobbe. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Lekser til mandag har alltid vært hos meg. Også GK. Men se det slik at hver dag etter skoledag så skal du gjøre lekser, og det som skal leveres på mandag skal liksom gjøres på fredag etter skolen liksom. Så sånn sett går ting opp i opp. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Startet med det på videregående vi også. Grunnen var enkel: Lørdag er også en arbeidsdag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå