Morten A Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Skal installere windows xp pro på kjæresten sin maskin. Hun har hatt Service Pack 1 lenge, og idag klikket det for maskina pga virus. Jeg har lastet ned dette nå: Windows SP2 oppgradering fra hjemmesiden til microsoft. Ad-ware FireFox Sygate Proff Firewall Norton (hun fikk fra telenor) ........................................... Hun har ISDN og en generelt kraftig maskin en amd xp 2500+ 1024ram fx grafikk kort osv. Er det noe mere som jeg burde legge til for at maskinen skal *klare* og holde seg ren fra virus og slikt møkk? Trenger tips for dette takk Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Nei, tror ikke det er noe mer som trengs. Hun må jo passe på å holde Windows og Antivirus oppdatert. Hvis man ikke gjør det er man ikke beskyttet. Men man kan jo laste ned Norton Internet Security også fra Telenor sin side, istede for å bare bruke Norton Antivirus. Hvorfor gjør du ikke det heller? Spybot kan også være grei å ha i tillegg til Ad-aware. Det hender at Spybot fjerner noe som ikke Ad-aware finner/klarer å fjerne. Ellers er det ikke noe jeg kan komme på nå som du bør gjøre. Lykke til PS: om du har mulighet så tar du med deg pc`en til dama di deg selv og laster ned alt av oppdateringer og sånn der, Utifra linjen som står i Profilen din så vil det nok gå fortere å gjøre det der. Endret 28. august 2005 av wil Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Ja, jeg laster ned alt av updates her. Også for hun ta pcen ned til se søster som bor på hybelen rett under og laste ned resten av sikkerhets pakkene som har kommet etter windows sp2 :-) takk for tipset, laster ned spybot jeg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Hvis du skal installere SP2 etter du har installert XP så for all del: IKKE så mye som tenk på å koble maskinen til et nettverk eller internett før du har fått installert SP2! Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Det vet jeg, blir jo flooda av virus da merka det for et år siden når jeg installerte på min pc Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Du kan også integrere SP2 i selve installasjonen. Anbefales! Se forøvrig signaturen for guide. Lykke til! Lenke til kommentar
abze Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Aluria Security Center Spyware Eliminator - ville eg ha skaft meg!!!!! og.... Kaspersky firewall og antivirus!!!!!!!!! Norton suge Lenke til kommentar
toretors Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Bare pass på å integrere firefox inn i systemet, da er det meste ok. Hvis hun trenger noen nedlastingsprogrammer pass på at hun bruker noe skikkelig. (ikke bearshare og kazaa etc.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå