MadRos Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Hei, nå har jeg tatt bilder av luftboksen. Hvis dere ikke skjønner, så spør. lurer på hva er det jeg har på bilen, bilen er VW Vento CL 1.8 Inne i luft boksen, er det en slags åpne mekanisme, for den slangen som går fra motor og inne i luftboksen . . . BILDENE er tatt med SONYEricson K750 i Endret 28. august 2005 av hproslan Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Ser mer ut som en forvarmer. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Ser mer ut som en forvarmer. ))) Kan du forklare hva det er? Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 men jeg glemte å spørre det viktigste, jeg har tenkt å skifte ut med en sportsfilter, og trenger jeg da denne "forvarmeren"? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Forvarmeren henter varm luft fra eksosmanifolden og lander med den vanlige lufta. Brukes for å forhindre ising i forgassere om vinteren. Noen i-motorer har også dette. Bilen min har i-motor og forvarmer. Dette fordet den er avhengig av en bestemt temperatur på lufta som suges inn. Edit: Har du samme insprøytningssystem som meg så sliter du om du vil ha sportsfilter. Mitt system er fast programmert til en bestemt lutflyt. Forandrer jeg på luftfilter eller lufttemperatur så går bilen bare dårligere grunnet feil luft/bensin-blanding. Men om du har slikt system vet jeg overhodet ikke. Ideéllt sett skal det beste (med tanke på ytelse) være å koble vekk forvarmeren for å få kaldest mulig luft inn i motoren. Endret 28. august 2005 av sedsberg Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 ..... Dette fordet den er avhengig av en bestemt temperatur på lufta som suges inn. tusen takk! Bra forklart!! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Husk at skikkelige i-motorer justerer blandingsforholdet automagisk etter temperaturen slik at man kan pøse inn så kald luft man bare vil. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 1,8 motorene fra VW (Vento) på den tiden har vertfall ikke turbo.. Er vel samma motor som står i min Golf.. Og CL er vel utstyrsutgaven. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Det er ikke direkte uvanlig med forvarming på Monopoint/TBI motorer, da disse er like sårbar for ising som en forgassermotor + at de ikke kan kompansere for densitetfrskjellen på kald/varm luft og derfor er avhengig av en relativt stabil luft temperatur for å fungere . men det finnes en måte å få sportslufilter til å fungere på en monopoint/TBI motor, mener at CDA lager en lukket luftfilterboks beregnet på CAI som kunne være egnet til å sette på din bil. Det er rett å slett et konfilter i en slaks "kakeboks" med 2 hull der det ene går til innsuget og på det andre sitter det et rør som du legger der det kommer kald luft inn, dette røret kan du sette varmluften som kommer fra eksosmanifoilen, skulle funke i teorien iaff Endret 28. august 2005 av zandro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå