Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ping I Spill

Anbefalte innlegg

*standar oppstart, Sikkert lagt i feil kategori*

Hallo. Jeg sitter en del og spiller SOF2 Multiplayer og lurer litt på ping'en der.Søskenbarnet mitt bor i samme hus(2-manns bolig) og har også SOF2 spillet. Vi koblet oss til samme server og han hadde ping på ca 60-70 mens jeg lå på 160-170 i ping. Hva er det som skjer egentlig. Det skal også nevnes at han har Bluecom ADSL 384/128 mens jeg har Telenor(på siste uka) 704/128. Er det mulig at det blir så stor forskjell i pingen, da vi bruker samme telelinje? Vi deler ISDN også, men han går utenom denne da han la inn bluecom, jeg har et filter på ISDN boksen da teletor var her.. Noen som vet hva som skjer? Og innvirkes pingen på uthastighet på adsl? Om en uke får jeg BlueCom 1024/256.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At dere har samme telefonlinje spiller egentlig lite rolle, da det er linjene ut på internett og da særlig til utlandet som er avgjørende. Du kan f.eks kjøre en traceroute og se at bluecom og Telenor sikkert har ganske så forskjellige veier ut på nettet.

Forøvrig kan man ha elendig ping selv om man har stor båndbredde. Båndbredde sier hvor mange bits som maksimalt kan overføres per sekund, mens ping måler latency, altså tiden det tar for pakkene å komme frem til mottaker. Dette kan forøvrig variere kraftig, neste dag kan det hende du har lavest ping.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-10 23:05, Langbein skrev:

At dere har samme telefonlinje spiller egentlig lite rolle, da det er linjene ut på internett og da særlig til utlandet som er avgjørende. Du kan f.eks kjøre en traceroute og se at bluecom og Telenor sikkert har ganske så forskjellige veier ut på nettet.

Forøvrig kan man ha elendig ping selv om man har stor båndbredde. Båndbredde sier hvor mange bits som maksimalt kan overføres per sekund, mens ping måler latency, altså tiden det tar for pakkene å komme frem til mottaker. Dette kan forøvrig variere kraftig, neste dag kan det hende du har lavest ping.

Dette skjer hele tiden, uavhengig hvilken dag. Jeg skjønner ikke at bluecom har lavere ping en telenor da de bruker samme linjer. Har det noe med at Telenor sine linjer/servere er overbelastet mens bluecom sine ikke er det?

Lenke til kommentar

Som en annen skrev i en post tidligere, ping kan variere selv om en kjører ADSL på samme linje. Selv om BlueCom leier kapasitet hos Telenor fra sentralen og frem til deres tomannsbolig, betyr ikke det at BlueCom leier kapasitet hos Telenor ut mot internettet...

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å skjønne hva du mener. Har du ISDN eller adsl? filter på isdn-boksen?

Telenor adsl får så hatten passer i dette forumet, men en ting er de god på, ping i spill :smile:

Du bør teste litt andre servere når dere spiller, å se om du får like dårlig ping der.

Skaff deg Allseeing Eye for enkelt å søke frem servere med god ping. http://www.udpsoft.com/eye tror jeg.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 10:59, r0nin skrev:

Litt vanskelig å skjønne hva du mener. Har du ISDN eller adsl? filter på isdn-boksen?

Telenor adsl får så hatten passer i dette forumet, men en ting er de god på, ping i spill :smile:

Du bør teste litt andre servere når dere spiller, å se om du får like dårlig ping der.

Skaff deg Allseeing Eye for enkelt å søke frem servere med god ping.
tror jeg.

Er det så vanskelig å skjønne da? Jeg har ADSL fra telenor, og det filteret jeg snakker om er for å skille tele og datatrafikk. Hvorfor det må være sånn vet ikke jeg, men det ble nå montert da telenor la inn ADSL til meg. Og ja, vi har prøvd forskjellige servere, men problemet er der fremdeles han har lav ping, jeg har høy.. aldri vært under 150-160 i ping og jeg har spillt sof ganske lenge nå. Blir morro å se når jeg får bluecom selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...