Neptun_ Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 For en surpromp du er. Har du ikke bedre ting å foreta deg? Han er 11. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Han er 11. Nå som du nevner det, så ser jeg det Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Menne.. Hvorfor har du tre tv-tunere i pcen? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 for å se både lotto, hotel cesar og big brother samtidig vel? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Hørt om Video - in - Video? Altså at du kan se alle tre samtidig i 3 forskjellige bokser på skjermen? Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 for å se både lotto, hotel cesar og big brother samtidig vel? meh, skulle likt å se Mythbusters, Champions League og Simpsons samtidig Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Den jeg hadde var registrert på papps, men det hjalp ikke d støyt, hadde jeg tatt den med meg, skulle JEG betale lisens oxo... ble ganske pizt... Man skal betale pr. husstand ikke pr. eier... Men enig at det er noe skit. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Den jeg hadde var registrert på papps, men det hjalp ikke d støyt, hadde jeg tatt den med meg, skulle JEG betale lisens oxo... ble ganske pizt... Man skal betale pr. husstand ikke pr. eier... Men enig at det er noe skit. Jeg fikk med meg tvn når jeg flyttet... Dermed måte jeg betale, selvom det sto på pappa... Løsningen, er å "selge" tvn til de man leier hos så slipper man å betale da tv er med i leia, å tilhører de.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor så mange kapitulerer bare lisensmannen har sett TVen... Det er jo bare å ikke skrive under på noe som helst så går det bra. Lisensmannen kan ikke gjøre noe fra eller til. I teorien kan han tilkalle politiet osv. men politiet har da bedre ting å gjøre og avviser sånne oppdrag konsekvent. Dette vet lisensmenn og dropper dermed å ringe politiet. Rent politisk burde man vel betalt TV-lisens over skatteseddelen i stedet for en egen separat regning. På den måten kunne politikerene lettere prioritert riktig bruk av våre penger mellom eldre, syke, NRK, skoler etc.. Ja, jeg tror jeg vet hvem det vil gå ut over, og bra er det fordi begge deler er i realiteten skatter og avgifter vi betaler til staten som de formidler videre til forskjellige formål. TV-lisens over skatteseddelen vil også få en langt mer "sosial profil", altså at de rike betaler en større del av NRK-kaka enn det studenter og fattige gjør. PS. Det heter TV-lisens, ikke NRK-lisens. PPS. Hvorfor ligger denne tråden i "Humor". Den er da ikke så morsom eller? Jeg flytter jeg den til OT-baren der jeg mener den hører bedre hjemme. Endret 6. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Kjenner eplepsien komme luskende nå B-E-A-utiful Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Det var nesten så jeg skulle ønske en lisenskontrollør kunne kommet på besøk. Hadde nektet han tvert å kommet inn. Hvordan er det hvis man har en tv uten tuner (f.eks plasma tv) og parabol tuner, må man betale lisens da? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Det var nesten så jeg skulle ønske en lisenskontrollør kunne kommet på besøk. Hadde nektet han tvert å kommet inn. Hvordan er det hvis man har en tv uten tuner (f.eks plasma tv) og parabol tuner, må man betale lisens da? Man betaler for tuneren, ikke tv'en. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 han: har du Tv? Jeg: mmmmm nei... Han: jo, jeg ser det jo Jeg: mmmmm nei... Så lukket jeg pent døra. Den dagen disse karene får politimyndighet skal jeg være redd dem. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Jeg har 5 tv'er i huset :!: To er foreløpig ikke plugga i though. de kommer på husdøra også right? edit: stor leif Endret 7. september 2005 av Gohan Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Og hva var vitsen med å skrive det i så mange forskjellige farger og størrelser ....og poenget med posten Og hva er vitsen med å quote hele førsteposten? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Det var nesten så jeg skulle ønske en lisenskontrollør kunne kommet på besøk. Hadde nektet han tvert å kommet inn. Hvordan er det hvis man har en tv uten tuner (f.eks plasma tv) og parabol tuner, må man betale lisens da? Man betaler for tuneren, ikke tv'en. Altså tv tuneren, ikke parabol tuneren? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Det var nesten så jeg skulle ønske en lisenskontrollør kunne kommet på besøk. Hadde nektet han tvert å kommet inn. Hvordan er det hvis man har en tv uten tuner (f.eks plasma tv) og parabol tuner, må man betale lisens da? Man betaler for tuneren, ikke tv'en. Altså tv tuneren, ikke parabol tuneren? Man betaler for en tuner og parabol-tuner gjelder også som en vanlig tuner. Når du kjøpte parabolen oppga du navn og adresse og det er den som gjelder for det er elektrobutikkene som har plikt til å oppgi navn og adresse for kjøp av tuner, ikke Canal Digital eller Viasat. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 all info om lisensen finnes her : http://nrk.no/lisens/ Lenke til kommentar
neb Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Hehe, mamma er svak og klarte ikke ljuge for de dumme lisens-mennene. :!: Nå angrer hun som bare det, og skal si at hun ikke har TV lenger. Har hørt rykter om at man etterhvert må han en slags "digital dekoder" for å få in NRK, som igjen fører til at de ser hvem som har TV. Vet ikke når dette vil komme til verks, men var mye snakk om dette en stund.. Her i huset har vi 3 TVer og 2 TV-kort Lenke til kommentar
Bone Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 ..men.. bare for å spørre.. Hvis en lisensmann kommer på døra, så kan en samtale teoretisk sett se slik ut (på bakgrunn av tidligere innlegg); Lisens-mann: Hei, har du TV? Meg: Nei! Lisens-mann: Jo, det har du, for det har jeg sett! Meg: Nei, da har du nok sett feil! Lisens-mann: Får jeg komme inn å se? Meg: Nei, dette har jeg ikke tid til, skal ut nå! Lisens-mann: Da kommer jeg tilbake med politiet Meg: *lukke døra* Spørsmål 1) Han vil altså IKKE komme med politiet? Spørsmål 2) Hvis han så kommer med politiet, kan jeg vel bare koke sammen en historie om at jeg ikke hadde tid til å svare på spørsmålene hans, siden jeg skulle ut, og at jeg hadde nektet for å ha TV måtte bare være en missforståelse.. Spørsmål 3) Trenger politimannen ransakelsesordre (slik som på film) for å komme INN(!) i huset mitt, eller, er det nok at han kan se en TV fra stuevinduet å gå derfor inn med lov? Spørsmål 4) Er det noen som i hele tatt har hatt politiet på døra når det gjelder TV-lisens? Takk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå