Gå til innhold

Fikk besøk av NrK lisens-kontrollør


Dr.Pepper

Anbefalte innlegg

Bor på en liten hybel på ca 18Kvm. fyren banket på døra, høflig var også. Han var bare på rundtur i blokka liksom :hmm:

Han var interessert i å vite om hybelen var møblert, for det kunne jo hende noen hadde en gammel VHS spiller eller en TV.

Og nei det har jeg ikke, sa jeg :p

Han godtok på en måte ikke det svaret, ville liksom ikke slippe taket på meg. Så jeg måtte be han inn for å bevise min uskyld. Ja, det var jo tydelig at jeg ikke hadde noen TV, sa han bare. Han noterte ned på blokka si Xxxxxxx Xxxxxxxxxx har ikke TV :!: :!: :!:

 

Heldigvis var ikke TV-tuneren på full skjerm akkurat da, dvs på PC'en! Man hørte bare litt lyd i bakgrunnen, og LCD skjermen viste bare en eller annen nettside.

 

Mannen skulle bare ha vist at jeg har 3 TV-tunere på PC'en, MediaCenter og prosjektor og greier. Og jeg ser ofte på TV'en, via PC'en selvfølgelig :D

 

Må si jeg ble veldig overrasket, tenk at jeg fikk besøk av en NrK lisenskontrollør? :ohmy: Hadde jo litt mye flaks også? :w00t::tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<span style='font-family:Arial'>Bor på en liten hybel på ca 18Kvm. fyren banket på døra, høflig var også. Han var bare på rundtur i blokka liksom :hmm:

Han var interessert i å vite om hybelen var møblert, for det kunne jo hende noen hadde en gammel VHS spiller eller en TV.

Og nei det har jeg ikke, sa jeg :p

Han godtok på en måte ikke det svaret, ville liksom ikke slippe taket på meg. Så jeg måtte be han inn for å bevise min uskyld. Ja, det var jo tydelig at jeg ikke hadde noen TV, sa han bare. Han noterte ned på blokka si Xxxxxxx Xxxxxxxxxx har ikke TV :!: :!: :!:

</span>

 

Heldigvis var ikke TV-tuneren på full skjerm akkurat da, dvs på PC'en! Man hørte bare litt lyd i bakgrunnen, og LCD skjermen viste bare en eller annen nettside.

 

Mannen skulle bare ha vist at jeg har 3 TV-tunere på PC'en, MediaCenter og prosjektor og greier. Og jeg ser ofte på TV'en, via PC'en selvfølgelig :D

 

Må si jeg ble veldig overrasket, tenk at jeg fikk besøk av en NrK lisenskontrollør? :ohmy: Hadde jo litt mye flaks også? :w00t::tease:

Og hva var vitsen med å skrive det i så mange forskjellige farger og størrelser

 

 

....og poenget med posten

Lenke til kommentar
Bor på en liten hybel på ca 18Kvm. fyren banket på døra, høflig var også. Han var bare på rundtur i blokka liksom :hmm:

Han var interessert i å vite om hybelen var møblert, for det kunne jo hende noen hadde en gammel VHS spiller eller en TV.

Og nei det har jeg ikke, sa jeg

Han godtok på en måte ikke det svaret, ville liksom ikke slippe taket på meg. Så jeg måtte be han inn for å bevise min uskyld. Ja, det var jo tydelig at jeg ikke hadde noen TV, sa han bare. Han noterte ned på blokka si Xxxxxxx Xxxxxxxxxx har ikke TV

 

Heldigvis var ikke TV-tuneren på full skjerm akkurat da, dvs på PC'en! Man hørte bare litt lyd i bakgrunnen, og LCD skjermen viste bare en eller annen nettside.

 

Mannen skulle bare ha vist at jeg har 3 TV-tunere på PC'en, MediaCenter og prosjektor og greier. Og jeg ser ofte på TV'en, via PC'en selvfølgelig :D

 

Må si jeg ble veldig overrasket, tenk at jeg fikk besøk av en NrK lisenskontrollør? Hadde jo litt mye flaks også?

fixed!

 

 

Ja, du hadde kanskje litt flaks, men humor kor?

Lenke til kommentar

lisenskontrolører er no dritt.!

 

kom til meg på en SØNDAGS KVELD, mens jeg hadde besøk...

 

måtte jo prøve meg på en...

"-har du tv.?"

"-nei..."

"-jo d har du, for jeg har kikket inn vinduet.."

"-hvorfors spørr du da?"

"-ikke vær frek, jeg skal ikke kreve betaling tilbake i tid, men neste gang du flytter må di si ifra...!"

 

Fikk jævli lyst til å slippe bikkja etter denne frekke faen... 40kg, 70cm svart hund i hælene.. mmm, kremt... ja...

 

Poster nytt innlegg litt senere... hihi... Har kommet meg ut av lisenshelvette igjen.! jippi.!

Lenke til kommentar

Utdrag fra brev fra nrk...

Gidder ikke scanne det.

 

Vi viser til din melding mottatt _________ Lisensnummer _________ er nå ført ut av vårt register.

ENDELIG.!

 

Lisensavdelingen må få beskjed hvis fjernsyns- eller videomottaker tas i bruk igjen.

YEAH RIGHT.!

 

Å brevet var IKKE merket, "med vennlig hilsen.."

 

Hehe, de ble sikkert sure pga begrundelsen min...

Lenke til kommentar
Hadde denne posten vært uten farger, fonter og size hadde jeg skulle tatt den seriøst. Men den gang ei.

Kanskje det er derfor den har havnet på HUMOR avdelingen. Av alle steder. :hmm:

 

Mitt tv er registrert på min mor. Ikke mer å si der. Har hatt tv mitt i minst 7år. Ikke en gang har de vært på døren min. Men om det kommer en, skal han få tv med seg når han går. Gidder ikke betale mer en tv er verdt.

Har faen ikke NRK1 og NRK2 på tv mitt lenger. Har kuttet det vekk. :yucky:

Lenke til kommentar
<span style='font-family:Arial'>Bor på en liten hybel på ca 18Kvm. fyren banket på døra, høflig var også. Han var bare på rundtur i blokka liksom :hmm:

Han var interessert i å vite om hybelen var møblert, for det kunne jo hende noen hadde en gammel VHS spiller eller en TV.

Og nei det har jeg ikke, sa jeg :p

Han godtok på en måte ikke det svaret, ville liksom ikke slippe taket på meg. Så jeg måtte be han inn for å bevise min uskyld. Ja, det var jo tydelig at jeg ikke hadde noen TV, sa han bare. Han noterte ned på blokka si Xxxxxxx Xxxxxxxxxx har ikke TV :!:  :!:  :!:

</span>

 

Heldigvis var ikke TV-tuneren på full skjerm akkurat da, dvs på PC'en! Man hørte bare litt lyd i bakgrunnen, og LCD skjermen viste bare en eller annen nettside.

 

Mannen skulle bare ha vist at jeg har 3 TV-tunere på PC'en, MediaCenter og prosjektor og greier. Og jeg ser ofte på TV'en, via PC'en selvfølgelig :D

 

Må si jeg ble veldig overrasket, tenk at jeg fikk besøk av en NrK lisenskontrollør? :ohmy:  Hadde jo litt mye flaks også? :w00t:  :tease:

Og hva var vitsen med å skrive det i så mange forskjellige farger og størrelser

 

 

....og poenget med posten

For en surpromp du er. Har du ikke bedre ting å foreta deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...