prozon_ Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 AGP MPEG PCI HvA ER FOrskjellen på disse typer skjermkort? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Vel, AGP-kortene, kjører i AGP-porten, PCI-kortene kjører i PCI-porten, og MPEG-kortene er egentlig ikke et skjermkort, men et kort som bedrer "kvaliteten" på DVD-filmer (blant annet?). -Kort fortalt. :smile: Hmm... Correct me if I'm wrong. Hadde problemer med å forklare MPEG'en, selv om jeg vet hva det er. :smile: _________________ I need help! Vil du være kul? Join oss på #hw.no@undernet - ingen supportkanal. Fanta er bedre enn cola. [ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-08-10 01:47 ] Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Og rent historisk: PCI porten er en universal port for mye saker..blandt annet skjermkort. Veldig få bruker den nå lenger til skjermkort. AGP kom for en 4 år siden ca...og står for Accelrated graphics port..mao..en spesial slot på hovedkorte for raskere overføring av data som nyere skjermkort krevde..enn det en PCI slot kunne tilby. MPEG kort igjen kjører på en PCI slot, og gjør det som han over sa. AKIRA ARGH!!! skriveleif daaa!!!..*s* _________________ ------------------------- Whos ya daddy?? Chiftech Dragon sort, MSI 645E MAX2-LRU, P4 2.226ghz, Gainward GF3 gold edition 64 MB, Nokia 446 PRO 19", Audigy Player, Plextor 12/12/32, Pioner DVD [ Denne Melding var redigert av: AKIRAx24 på 2002-08-10 11:43 ] Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Var det en error, eller er der bare jeg som ikke har sett et IDE skjermkort? Lenke til kommentar
escman Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 IDE skjermkort hørtes merkelig ut. Personen mente sikkert ISA eller EISA. Lenke til kommentar
prozon_ Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 han skriver om IDE porten Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 prozon_: But still: Hvordan kan IDE porten være univærsal for bl.a. skjermkort? Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Jeg vil også ha et IDE skjermkort pappa Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Tror jeg bestiller Radeon9700 i IDE port format, har ikke AGP slot... Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Om det ikke var PCI, da. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Kan jeg kjøre IDE Skjermkort i Raid-0 ? 4x Radeon 9700PRO anyone ? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Trekker bare litt i det. Seff er det ikke IDE skjermkort. Det er jo en kontroller port, styrer ikke grafikk (med mindre du virkelig tror defrag er "inni" harddisken ). ISA (og senere EISA) var jo veldig vanlig, til skjermkort, lydkort, nettverk, kontrollerkort...så og si alt. (8 bit og 16 bit) Så kom PCI 32bit (senere 64 bit, er det dette som er PCI X eller om er det enda _nyere vet jeg ikke) AGP port'en er jo den vanligste grafikk porten pr. nu. CNR porten blir lite brukt, var vel ment til nettverk evt. og til lyd?, tror ikke du klarer å kjøpe produkter som bruker CNR, kun levert "med PC kort". Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Nei, men du kan kjøre de i RAID 1 :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå