hdanielsen64 Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Hei Det er ganske lenge siden jeg var inne i pc-verdenen, og som følge av dette antar jeg at standardene har endret seg når vi snakker om pc-ustyr. Det jeg lurer på, er hvilke standarder som finnes når man skal kjøpe kabinett. Mener å huske at det var to før, ettersom hvilke hovedkort som passet inn. Lurer på om noen kan oppdatere meg litt om dette? Muligens et dumt spørsmål, men har kanskje planer om å bygge pc, og må vite det:) Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 ER vel ATX som er standard formfaktor i vanlige ex miditower konfigurasjoner, BTX fra Intel er vel en formfaktor som er på vei inn. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 De to hovedstandardene i dag er ATX (på vei ut(?)) og BTX (på vei inn) Men det finnes "underkategorier" av ATX, f.eks. mATX Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Her står det litt om hovedkortene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå