Christian_ Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Jeg har nesten 500 bilder som jeg skal ha inn på et galleri, men det er veldig tungvindt å laste opp ett og ett. Derfor lurer jeg på om det er mulig å laste opp en .zip fil med alle bildene i, som coppermine deretter pakker ut og du kan sortere som du vil, er det mulig? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Finn deg en FTP-klient og last opp bildene i gallerimappen. Ellers må du ha tilgang til shellet på serveren. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Hvilken mappe er gallerimappen? Så du mener den andre ord at det ikke er mulig å laste opp en .zip fil og unzippe deretter? Skal jeg laste opp alle bildene i en mappe i gallerimappen? Endret 28. august 2005 av chs89 Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Hvis du har mulighet til å fjernstyre webserveren, kan unzippe så mye du vil, men hvis du bare har FTP-tilgang, kan du bare laste opp. Jeg vet ikke hvilken av mappene som er gallerimappen til CM, men det finner du ut selv. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Jeg fant ut hvilken mappe filene ble lastet opp i men jeg får ikke til å unzippe i ftp programmet La meg spørre om noe annet også, finnes det noen gallerier som har støtte for å laste opp zippede filer og unzippe de etterpå? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Det går fint an å lage et script som laster opp en zip fil med masse filer, pakke disse ut en plass på server, og slette zip filen igjen. Avhengig av at ZZIPLib er installert på server. Har selv testet det, og det funker bra det. Men som sagt så må webserver ha ZZIPLib installert, og det er ikke mange webhotell som har det. EDIT: Endret litt setningsbygnings ting Endret 28. august 2005 av kakkle Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Ok da tror jeg at jeg går litt tilbake til det der at du kunne laste opp alle bildene via FTP og deretter behandle dem i galleriet, noen som vet hvordan det gjøres da? Lenke til kommentar
nthing Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 går det ikke ann å laste opp mapper? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Nei det går ikke ann andre steder enn i ftp-programmet. Jeg tok i bruk FTP og masseoplastingsmetoden og det fungerte flott takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå