Starcraft_RULES Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Hei: Har installert windows på c: skal nå formatere d: delen, men tenkte jeg skulle gjøre d i "bios" altså boote fra win-cden, men siden windows allerede var installert ser det ikke ut som om det går. Skal jeg da bare formatere fra windows? Har også det vellkjente problemet med manglede GB, noe spessielt jeg bør gjøre med det? Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Har du windows xp uten SP 1 og 2? I windows xp uten sp 1 eller 2 (husker ikke hvilken) så vil det ikke vise mer enn 120 GB eller 160 GB. Så du må altså installere SP 1 og også 2 for å være sikker. Formatering bør gå fint i windows, har gjort det selv. Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 beklager, det skulle jeg selvsagt ha sagt, har SP2 (Pro) Greit, da formaterer jeg i windows da Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 går fint at å formatere en partisjon via Windows cd`en selv om Windows er installert. Har gjort det flere ganger og har funka fint til nå. Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Da har jeg begynt formatere fra windows, men mangler plass. HDD er 250GB, c: er 20, og d: er 108.. Hva kan jeg gjøre for å fikse det? Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Du kan prøve å legge denne filen inn i registeret, er sånn fiks som mange bruker da de ikke har sp1 eller sp2. 1. Dobbelklikk på register filen 2. Restart pc`n 3. Høyreklikk på "my computer" og velg "manage" 4. Trykk på "disk management" 5. Bla ned til du finner den partisjonen med de resterende GB`ene og velg "format" 6. Restart pc`n og se om den vises på "my computer" Her er filen: http://home.no/raybay/diskaxx.reg Endret 28. august 2005 av RayBay Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Normalt skal dette bli fiksa om du installerer Sp1 eller 2 i XP og Sp4 hvis du har Windows 2000. Service pakkene skal legge inn en eller annen patch som gjør at Windows får støtte for større disker. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Du får rett og slett gå inn på Disk Manager og se om all harddisk-plassen er brukt. Start | Kjør | compmgmt.msc [enter] Se forøvrig Microsoft Support. Lenke til kommentar
Starcraft_RULES Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Ja, takk. På Disk Manager fant jeg resten. Det er Primærpartisjon den skal formateres som? Litt usikker siden c: lissom er Hovedpartisjonen. EDIT:Formaterer bare jeg da, hehe. var ikke noen andre alternativer, så måtte nesten være d Endret 29. august 2005 av Starcraft_RULES Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 hipp som happ om du har Primær eller Sekunder partisjon. Bare at C: skal være Primær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå