laroys Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Hei, har lastet ned ati-driveren med apt-get, kjørt fglrxconfig og alt ser tilsynelatende perfekt ut, men: Ved filmavspilling i totem ser man at filmen vises i en dårligere oppløsning enn om jeg hadde brukt den ati-driveren som følger med X, Detaljene i filmen blir merkbart mer "firkantete" og mindre detaljert. Ved avspilling i mplayer sier den: It seems there is no Xvideo support for your video card available.Run 'xvinfo' to verify its Xv support, and read Xv section of DOCS/video.html ! og Couldn't open /dev/3dfx Hvis jeg velger en annen -vo som feks xv eller x11 blir det ikke noe bedre eller jeg får ikke filmen i fullscreen. Det er muligens noen instillinger i xorg.conf som må endres, men jeg er usikker på hva som må gjøres. (xorg.conf er lagt ved) Håper noen kan hjelpe! xorg.conf Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Køyrar du dual-head eller noko? Ser at du har: Option "MonitorLayout" "LVDS, CRT" BTW: Ser utifrå xorg.conf-en din at du ikkje brukar nyaste drivar, noko du kanskje vil? Lenke til kommentar
laroys Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Køyrar du dual-head eller noko? Ser at du har: Option "MonitorLayout" "LVDS, CRT" BTW: Ser utifrå xorg.conf-en din at du ikkje brukar nyaste drivar, noko du kanskje vil? Ja, har to skjermer som fungerer veldig flott - praktisk! Eneste er at cpu'en går litt tyngre ved avspilling av film. Jeg bruker "xorg-driver-fglrx" som ligger i ubuntu-apt. Mulig at dette ikke er aller siste versjon. Lenke til kommentar
jurg Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Last ned og installer ATIs nyeste drivere, og bruk -vo gl. De driverne du bruker nå gir deg ikke OpenGL støtte (gir ihvertfall ikke meg det), så det kan være greit å installere ATIs. Edit: Altså, last ned driverne fra ATIs nettsted, ikke gjennom apt-get. Endret 28. august 2005 av jurg Lenke til kommentar
laroys Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Last ned og installer ATIs nyeste drivere, og bruk -vo gl.De driverne du bruker nå gir deg ikke OpenGL støtte (gir ihvertfall ikke meg det), så det kan være greit å installere ATIs. Edit: Altså, last ned driverne fra ATIs nettsted, ikke gjennom apt-get. Når jeg bruker -vo gl blir filmen bra i mplayer (med apt-versjonen)! Er det noen mulighet for å bruke "-vo gl" i totem også? Liker totem! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Prøv å køyr filmen med -vo xv på den andre skjermen, Xvideo fungerar nemleg berre på ein skjerm. Om det ikkje fungerar får du holde deg til -vo gl2 Versjonen i Ubuntu er vel 2-3 utgåver gamal, og dual-head er ein sak dei har ordna på eindel i siste versjon elns. For å få gl2 i Totem, må du endre gstreamer-instillingane: System > Preferences > Multimedia Systems Selector > Video > Custom > gl2 Burde fungere. Lenke til kommentar
laroys Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Prøv å køyr filmen med -vo xv på den andre skjermen, Xvideo fungerar nemleg berre på ein skjerm. Om det ikkje fungerar får du holde deg til -vo gl2 Det virket ikke.. Versjonen i Ubuntu er vel 2-3 utgåver gamal, og dual-head er ein sak dei har ordna på eindel i siste versjon elns. Tror ikke dette er noe dual-head-issue egentlig. Hadde samme problem med en skjerm også, men selvsagt; siste versjon skader som regel ikke For å få gl2 i Totem, må du endre gstreamer-instillingane: System > Preferences > Multimedia Systems Selector > Video > Custom > gl2 Burde fungere. Totem ble desverre ikke bedre av det. Når jeg trykker test får jeg "Failed to construct test pipeline for 'Custom' "Både med gl og gl2 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Når jeg trykker test får jeg "Failed to construct test pipeline for 'Custom' "Både med gl og gl2 Ja, det får eg òg, men det har ikkje noko å sei. Lenke til kommentar
laroys Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Når jeg trykker test får jeg "Failed to construct test pipeline for 'Custom' "Både med gl og gl2 Ja, det får eg òg, men det har ikkje noko å sei. Vel, det har litt å si. Kvaliteten i totem med gl2 er dårligere enn mplayer med "-vo gl2" så det kan virke som om det er noe i den feilmeldingen Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Får den meldinga på alle eg prøver på, på Xv også. Har nok ikkje noko med det å gjere. Kanskje MPlayer rett og slett har betre støtte for OpenGL enn Totem. Lenke til kommentar
laroys Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Ser ikke ut til at jeg får gstreamer til å bruker gl2 til video output. Lastet ned vlc og bruker "OpenGL video output", det fungerer glimrende. Uansett takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå