Gå til innhold

64mb intg.grafikk stilles til 128mb?

tp88

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer Aspire 3002 LMi, den har et SiS M760GX 64MB integrert grafikkort som bokstavelig talt ikke egner seg til noe i 3D. Prøvde å oppgradere driveren til en driver fra SiS sin hjemmeside istedenfor Acer sin side, men ble ikke noe bedre. Etter å ha kikket litt på BIOS innstillingene fant jeg ut at jeg kunne stille grafikkortet der til 32mb, 64mb og 128mb. Spørsmålet mitt er da vil det fungere å stille den til 128mb uten noen skadelige konsekvenser, og hva kan evt skje? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg kan prøve å skru den opp til 128 uten at jeg ødelegger noe?

Skulle det funke dårlig er det vel ikke verre enn at du stiller den tilbake? Det er vel mye bedre og ikke minst enklere å prøve det, enn å spørre andre hvordan de tror det vil virke?

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale at du stiller det til minimalt av minnebruk. Da får du mer RAM som kan brukes OS, dermed raskere maskin totalt sett. Integrert grafikk er det dårligste alternativet du kan ha! :p:nei:

Lenke til kommentar

Skulle det funke dårlig er det vel ikke verre enn at du stiller den tilbake? Det er vel mye bedre og ikke minst enklere å prøve det, enn å spørre andre hvordan de tror det vil virke?

Spurte fordi jeg var ikke sikker på om jeg kunne ødelegge noe hvis jeg gjorde det. Hadde ikke lyst å prøve uten å vite hva som kunne skje..

Lenke til kommentar

det er bare til å stille den opp til 128, ingen fare for maskinen din. som de andre her sier så vil den bare dedikere mer plass hos rammen din. Men om du har noe å hente på det, er vel heller tvilsomt ;)

ville nok ikke gjort det hvis du har mindre enn 512 ram.. da er det bedre at maskinen din får mer minne til rådighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...