Gå til innhold

Spørsmål om overklokking!


Anbefalte innlegg

Eg har nokre spørsmål eg skulle ha svart på om overklokking.

 

Nr1: Kva er vanlig og maks temperatur i cpu,systemet og i pwm (e pwm skjermkortet?eller?)

 

Nr2: Kor høgt kan eg klokke på cpu og skjermkort? Tips?

 

Hardware:

Intel Pentium 4 3,2ghz 1mb catch

Abit AS8 hovedkort

200gb Western Digital SATA

PowerColor Radeon 9550 256MB

Thermaltake SViking

2 120:120 vifte +psu vifte (stor) cpu (kjøler,vifte) og ei lita ekstra tongue.gif

 

CPU:ca 40-45.

SYS: 30-35

PWM:35-40

 

Spør vist du treng meir info thumbup.gif

 

Siden eg ikkje fekk noko svar da eg posta i overklokking generelt, så poster eg dette topic her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig vanskelig å si hvor høyt du kan klokke, men man kan si at så lenge systemet ditt kjører stabilt og tempen ikke er så alt for høy skal alt gå bra...

Klokker du cpu bør vel ikke tempen overstige 70 C, så lenge du har god kjøling kan du klokke til skyene om du vil... (bare se på han som klokker pentium m og skal filme det) :D

Lenke til kommentar

1: 40-45 grader er ikke ille, men antar at dette er på idle, og ikke full load. Cpu bør vel ikke være noe serlig mer enn 70 grader på full load.

Sys og pwm temp trenger du nok ikke se så mye på da disse sjelden blir veldig høye. ( pwm er strømforsyninga. Powermanagement)

 

2: Cpu kan du klokke helt til systemet blir ustabilt eller at cpu blir for varm.

Bruk Prime95 for å sjekke at cpuen fungerer feilfritt

 

Skjermkortet kan du klokke helt til du får artifacts i spill, varme spiller også en rolle på skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...