Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forskjell på USB krysset og TP Krysset

Anbefalte innlegg

Som emnet sier :)

Hva er egentlig forskjellen?

Kan man bruke begge kablene til å sette opp lan spilling i mellom begge pcene? (hvis det i hele tatt er mulig?)

Eller er det kun hastigheten som er forskjellen?

Takker for svar. Kjekt å vite etter at en krysset TP er LITT billigere.. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til å kople saman 2 PCer brukes det kryssa kabel, men har du ein router, switch eller liknande så blir det vanlegvis brukt den andre. Finnes kanskje nettverkskort som klarer å bruke begge, og eksternt utstyr som kan det samme, men stort sett er det sånn.

Editerte vekk litt om USB

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Det finnes USB kabler for å koble to PCer sammen, men dersom du skal koble to PCer sammen for spilling uten router eller switch, så er det som zept sier en krysset nettverkskabel som gjelder.

USB løsningen er mest beregnet på enkel filoverføring og USB 2.0 vil mest sannsynlig være raskere til dette formålet enn vanlig nettverk.. dvs med mindre begge PCene er utstyrt med GB lan og man har enn kabel som støtter dette.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet skal det finnes USB linkkabler (http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10177), og man kan kjøre TCP/IP over USB (jeg har gjort dette ofte for å få internett på div pocket pc'er)

Men det enkleste er vel å bruke en krysset TP kabel.

Også det med prisen så tror jeg at han mener at en krysset TP er billigere enn en USB linkkabel.

Edit; Kindings skrev litt før meg gitt ;)

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...