Gå til innhold

Kjøp av bærbar

klokere

Anbefalte innlegg

Skal investere i bærbar pc og trenger litt råd og hjelp om hvilken maskin jeg skal velge :hmm:

Maskinen skal i hovedsak brukes til tegneprogrammer som AutoCad og litt spilling.

Ingen maks pris.

Noen krav:

- Pentium eller AMD prosessor

- min. 1,7 GHz prosessor

- kjapp harddisk

- bra skjerm og grafikk i og med at den skal brukes til tegneprogrammer

- integrert WLAN

- helst utvidbart minne

- god batterilevetid, gjerne plass til ekstra batteri

- støysvak

Håper dere har noen råd og tips :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vært innom tanken om å se på en mac? Hvis det er uaktuelt så kan du bare overse den setningen.

Ellers så må du nok finne deg en annen unskylding for å få et konge skjermkort, autocad kjører på hvilket som helst skjermkort nesten. Det er jo bare 2D, og svært enkel 3D. ;) Men har du lyst har du lov.

Jeg så litt på denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309933&cks=SWO weeksend tilbudet her ser jo ganske bra ut, det er jo svært rimelig. Jeg har det intrykket av at det er en jobb PC, der er det svært lite som slår Thinkpad T43, det er en KONGE maskin. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309062&cks=PRL

Med T43 har du mulighet til å kjøpe et større batteri der du har opp til 7 timer batterikapasitet, men hvis du trenger høy oppløsning på skjermen på selve laptopen så er ikke dette maskien for deg, men plugger du i en ekstern skjerm kan den ta og hoste opp en oppløsning på hele 2048 x 1536.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Tundra 1557E. Den hadde alt det jeg var på jakt etter.

Den har 1*512 MB minne. (Mange har 2*256 somfører til at du må kjøpe 2stk 512 for å utvide minne)

Lavt støynivå

Pentium M prosessor som bruker lite strøm.

Tundra pcen er egemtlig en Notebook maskin som bla leveres uten programvare. Greit for de som skal kjøre Linux og de som ikke vil betale for en Windowslisens.

Hold deg unna whitebox maskinene. Kjenner en som har en og han har levert den til rep 2 ganger. Tar utrolig lang tid, pga at maskinen må sendes til USA for rep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...