TroNyX Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Hei! Jeg er snart 18 år og det sier seg vell selv at lappen er nær Og har selfølgelig tittet litt rundt omkring på biler og slikt. Uten at jeg har så mye penger kunne jeg gjerne tenkt meg en Ford Sierra Cosworth. Har sett litt rundt omkring etter bil og funnet en helt ok bil.. men spørsmålet mitt er som følger. Hvor mye koster det og sette in Recaro skinnseter i en slik bil? og er det mulig og få kjøpt brukt? isåfall hvor? Og en ting til, er det sant at man mister effekt ved å ha en dumpventil? Tar gjerne imot anbefalinger mot/imot Cosworth, evt annen førstebil. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Kjenner en del med Cossier, alt fra dønn orginale til 600+ hk, og eg vil anbefale deg å sjekke forsikringspremien på bilen som 18 åring. Eg vil anbefale deg annen bil inntil du har fått kjørt skadefritt et par år, og til at du har lært litt meir bilkjøring. Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Hei! Jeg er snart 18 år og det sier seg vell selv at lappen er nær Og har selfølgelig tittet litt rundt omkring på biler og slikt. Uten at jeg har så mye penger kunne jeg gjerne tenkt meg en Ford Sierra Cosworth. Har sett litt rundt omkring etter bil og funnet en helt ok bil.. men spørsmålet mitt er som følger. Hvor mye koster det og sette in Recaro skinnseter i en slik bil? og er det mulig og få kjøpt brukt? isåfall hvor? Og en ting til, er det sant at man mister effekt ved å ha en dumpventil? Tar gjerne imot anbefalinger mot/imot Cosworth, evt annen førstebil. Takk for alle svar. Forsikring? glem det.... Det får du ikke. Da må den stå på faren din eler noe, og hvis han sier at det er brukere under 23 år får han sikkert en pris på godt over 20K i året... Du kan jo kjøpe en Xr4i eller noe og "øve" til du blir gammel nok til å forsikre bilen? Skinn recaro får man sikkert tak i til en god pris, og dumpventil har ikke noe med effet å gjøre så det tror jeg ikke du mister noe på nei. Cosworth som førstebil= Ikke lurt Annen førstebil som IKKE har GT, GTI, RS, TURBO osv. er å anbefale hvis du skal ha et håp om forsikring under 20K Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Alfa Romeo 75 1,8 turbo eller 3 liter viss du vil ha noe som går litt, har rwd og ikkje er så dyrt å forsikre. Det er en av hver på Auto DB. Alfa 164 V6 er en større bil og med fwd, men går godt og ligger godt på veien. Sikkert dyrere å forsikre. fåes med opp til 231 hk orginalt. For chipping: http://www.squadra-tuning.com/English/EN_c..._alfa_romeo.htm Lenke til kommentar
phunix Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg er selv 18 år, og har nå hatt lappen i cirka en måned. Min første bil, en Audi 80 GTE, lånte jeg av forloveden til muttern. Dermed slapp jeg unna forsikring. Men nå for en ukes tid siden, kjøpte jeg meg en Audi 100 2.2E CS Quattro. Det trodde jeg var en ganske vanlig familiebil, men Gjensidige skulle ha 8000 i året for forsikring!! Det er mer enn hva jeg betalte for bilen! Desverre slipper ikke ungdom unna med lav forsikring uansett... Så raske sportsbiler er ihvertfall ikke anbefalt å anskaffe seg! Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg kjøpte en Opel Vectra 2.0i GL med 115hester. Forsikringa kom på rundt 3300,- da jeg satte den på min far. er selv 18 år gammel og syntes ikke prisen var så ille. Dog så har vi høy bonus og... Så du kan godt få den forsikret under 20k. Når du blir eldre så kan du jo sette aldersgrensa opp på bilen slik at forsikringa blir billigere... Hva med å høre med de andre forsikrings selskapene da? Dette hører ikke hjemme her, det er verken styling eller trimming av bil... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Flyttes til "Bil->Annet" Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 dumpventil eller pop off som mange kaller det, taper du ikke effekt på. derimot så går den faktisk bedre, vist du har en dumpv. som ikke resirkulerer lufta fra turbon selfølgelig. de som ikker resirkulerer er de som lager den berømte ptsss lyden. du får raskere akselerasjon ved giring fordi turboen enda snurrer uten motstand nettopp p.g.a ikkeresirkulerbar dumpventil. sjekk ut flere forsikringsselskaper. gjensidige og terra er noen av de bedre selskapene. spesielt for ungdommer. men styr unna såkalte ungdomsbiler som audi, bmw og annen form for såkalte ungdom-/sportsbiler. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Cosworth som førstebil= Ikke lurt Annen førstebil som IKKE har GT, GTI, RS, TURBO osv. er å anbefale hvis du skal ha et håp om forsikring under 20K Stemmer ikke alltid det. Betaler 5000 i året med delkasko og 8000km i gjensidige. Bilen er en helt original 96 Volvo 460 Turbo. Er meldt inn til gjensidige som 460 TURBO, en er likevel billigere enn en standard 93 Ford Mondeo f.eks. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Det er to hensikter med dumpventil. Det eine er det mekaniske med f.eks å spare turboen og holde turtallet oppe på den. Det andre er at bilen skal høres sprek ut. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg er selv 18 år, og har nå hatt lappen i cirka en måned. Min første bil, en Audi 80 GTE, lånte jeg av forloveden til muttern. Dermed slapp jeg unna forsikring. Men nå for en ukes tid siden, kjøpte jeg meg en Audi 100 2.2E CS Quattro. Det trodde jeg var en ganske vanlig familiebil, men Gjensidige skulle ha 8000 i året for forsikring!! Det er mer enn hva jeg betalte for bilen! Desverre slipper ikke ungdom unna med lav forsikring uansett... Så raske sportsbiler er ihvertfall ikke anbefalt å anskaffe seg! beklager men 8000i året er jo billig som Faen .. jeg sitter med 12 i året og det er faktisk billig .. småunger .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå