Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva slags ADSL modem leverer NGT? Splittboks eller ikke? Noe

Anbefalte innlegg

Nå nærmer gratisperioden hos Telenor faretruende slutten. Jeg kommer etter all sannsynlighet ikke til å kjøre videre med Telenor etter at det er gjort vedtak om takster på nedlastet Kbps.

Så, i denne sammenheng lurer jeg på om noen har opplysninger om hvilken modem modell NGT leverer, og eventuelt hva slags splittboks de bruker ut i fra ISDN linjen. Eller, tar jeg fullstendig feil? Kjører NGT på eget kobberpar separat fra telelinjene til Telenor?

Svar utbedes i nærmeste fremtid, og kan innleveres på nærmeste politikammer eller til nærmeste politimyndighet, eller til herren nedenfor. :eek:

big_balls[1].jpg

Siste avsnittet var en spøk, men spørsmålet er relevant. Håper ingen missforsto den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-10 00:52, que skrev:

NGT sender deg en egen router, enten Cisco eller Netopia, og telemontøren setter opp en splitt-boks ved isdn/telfon kontakten din.

Takker for svaret, men du har vel ikke tilfeldigvis typebetegnelsen på Cisco eller Netopia modemene?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-10 00:52, que skrev:

NGT sender deg en egen router, enten Cisco eller Netopia, og telemontøren setter opp en splitt-boks ved isdn/telfon kontakten din.

Jeg har NextGenTel.

Hos meg trakk montøren en kabel fra ett eller annet sted utenfor leiligheten, dro den inn i leiligheten, borret ett hull i en vegg og satt opp en egen kontakt kun for ADSL modemet (Cisco) til og med i ett annet rom enn telefonuttaket. Ingen splitt eller noe her, men mulig de bruker forskjellige måter i forhold til hva slags linjer det er i bygningen og så videre. Jeg har ISDN fra før.

Lenke til kommentar

Jeg fikk "Netopia 4542 ADSL Router", men du kan også få "Cisco677". Det kommer ann på sentralen...

Edit: La til en setning til...

MSI KT7266Pro2, AMD XP1800+(35* - 40*), Taisol CGK760, MSI GF4Ti4400, Chieftec Dragon Midi Sølv, 512MB PC2700, 80GB WD, SB Audigy player, Creative Inspire 5300, ViewSonic 19" P95f, Logitech DualOptical, NGT Charlie 1024/512

[ Denne Melding var redigert av: asosial på 2002-08-10 01:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-10 01:13, Afseth skrev:

Hos meg trakk montøren en kabel fra ett eller annet sted utenfor leiligheten, dro den inn i leiligheten, borret ett hull i en vegg og satt opp en egen kontakt kun for ADSL modemet (Cisco) til og med i ett annet rom enn telefonuttaket. Ingen splitt eller noe her, men mulig de bruker forskjellige måter i forhold til hva slags linjer det er i bygningen og så videre. Jeg har ISDN fra før.

Takker så mye for modellbetegnelsene folkens!

Når det gjelder linjeopplegget, så mener jeg også at NGT bruker et helt eget par i Telenor sin kabel. Jeg har en 4 par kabel inn i huset, og tror og håper at NGT benytter seg av et ledig par helt uavhengig av Telenor`s ISDN opplegg. He,he det er vel et tidsspørsmål når Telenor i det hele tatt blir historie her i huset. Dette gjelder 5 mobiltelefoner, ISDN, Canal Digital, internettportal og ikke minst ADSL opplegget deres.

Men, som en kamerat sa en gang på morgenkvisten etter en fuktig natt: "Er du konge om kvelden, så er du konge om morgenen" Telenor har bedt om dette selv. Sånn er det bare.

Forøvrig skal det bli spennende å se hvor mange storkjefta Telenorhatere som forlater de. Det er jo sånn en gang i blant, at enkelte ikke tør å være ute etter at det er blitt mørkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...