Predecessor Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Nå nærmer gratisperioden hos Telenor faretruende slutten. Jeg kommer etter all sannsynlighet ikke til å kjøre videre med Telenor etter at det er gjort vedtak om takster på nedlastet Kbps. Så, i denne sammenheng lurer jeg på om noen har opplysninger om hvilken modem modell NGT leverer, og eventuelt hva slags splittboks de bruker ut i fra ISDN linjen. Eller, tar jeg fullstendig feil? Kjører NGT på eget kobberpar separat fra telelinjene til Telenor? Svar utbedes i nærmeste fremtid, og kan innleveres på nærmeste politikammer eller til nærmeste politimyndighet, eller til herren nedenfor. Siste avsnittet var en spøk, men spørsmålet er relevant. Håper ingen missforsto den. Lenke til kommentar
que Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 NGT sender deg en egen router, enten Cisco eller Netopia, og telemontøren setter opp en splitt-boks ved isdn/telfon kontakten din. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-10 00:52, que skrev:NGT sender deg en egen router, enten Cisco eller Netopia, og telemontøren setter opp en splitt-boks ved isdn/telfon kontakten din. Takker for svaret, men du har vel ikke tilfeldigvis typebetegnelsen på Cisco eller Netopia modemene? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-10 00:52, que skrev:NGT sender deg en egen router, enten Cisco eller Netopia, og telemontøren setter opp en splitt-boks ved isdn/telfon kontakten din. Jeg har NextGenTel. Hos meg trakk montøren en kabel fra ett eller annet sted utenfor leiligheten, dro den inn i leiligheten, borret ett hull i en vegg og satt opp en egen kontakt kun for ADSL modemet (Cisco) til og med i ett annet rom enn telefonuttaket. Ingen splitt eller noe her, men mulig de bruker forskjellige måter i forhold til hva slags linjer det er i bygningen og så videre. Jeg har ISDN fra før. Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Jeg fikk "Netopia 4542 ADSL Router", men du kan også få "Cisco677". Det kommer ann på sentralen... Edit: La til en setning til... _________________ MSI KT7266Pro2, AMD XP1800+(35* - 40*), Taisol CGK760, MSI GF4Ti4400, Chieftec Dragon Midi Sølv, 512MB PC2700, 80GB WD, SB Audigy player, Creative Inspire 5300, ViewSonic 19" P95f, Logitech DualOptical, NGT Charlie 1024/512 [ Denne Melding var redigert av: asosial på 2002-08-10 01:24 ] Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Den 2002-08-10 01:13, Afseth skrev:Hos meg trakk montøren en kabel fra ett eller annet sted utenfor leiligheten, dro den inn i leiligheten, borret ett hull i en vegg og satt opp en egen kontakt kun for ADSL modemet (Cisco) til og med i ett annet rom enn telefonuttaket. Ingen splitt eller noe her, men mulig de bruker forskjellige måter i forhold til hva slags linjer det er i bygningen og så videre. Jeg har ISDN fra før. Takker så mye for modellbetegnelsene folkens! Når det gjelder linjeopplegget, så mener jeg også at NGT bruker et helt eget par i Telenor sin kabel. Jeg har en 4 par kabel inn i huset, og tror og håper at NGT benytter seg av et ledig par helt uavhengig av Telenor`s ISDN opplegg. He,he det er vel et tidsspørsmål når Telenor i det hele tatt blir historie her i huset. Dette gjelder 5 mobiltelefoner, ISDN, Canal Digital, internettportal og ikke minst ADSL opplegget deres. Men, som en kamerat sa en gang på morgenkvisten etter en fuktig natt: "Er du konge om kvelden, så er du konge om morgenen" Telenor har bedt om dette selv. Sånn er det bare. Forøvrig skal det bli spennende å se hvor mange storkjefta Telenorhatere som forlater de. Det er jo sånn en gang i blant, at enkelte ikke tør å være ute etter at det er blitt mørkt. Lenke til kommentar
Metronome Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 en liten filosof du veslemøj :wink: hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå