Gå til innhold

Spørsmål om overklokking!

Anbefalte innlegg

Eg har nokre spørsmål eg skulle ha svart på om overklokking.

Nr1: Kva er vanlig og maks temperatur i cpu,systemet og i pwm (e pwm skjermkortet?eller?)

Nr2: Kor høgt kan eg klokke på cpu og skjermkort? Tips?

Hardware:

Intel Pentium 4 3,2ghz 1mb catch

Abit AS8 hovedkort

200gb Western Digital SATA

PowerColor Radeon 9550 256MB

Thermaltake SViking

2 120:120 vifte +psu vifte (stor) cpu (kjøler,vifte) og ei lita ekstra :p

CPU:ca 40-45.

SYS: 30-35

PWM:35-40

Spør vist du treng meir info :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

jeg og trenger noen svar.har en amd 64 3200+ 2.2 ghz.den vil jeg klokke opp noen hakk. kan jeg da bruke den samme cpu vifta? standard vifta? er det nok kjøling? og hva må jeg justere på i bios? vet at multipler er en av de..men noe annet er det vel.Felt Verdi

CPU type AMD Athlon 64 3200+

Felt Verdi

Prosessor alias Newcastle S754

Felt Verdi

Hovedkort Abit KV8 Pro (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)

takker for alle svar!!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ville vært forsiktig med å klokke den opp, standar vifter er ikke bygd får overklokking! invisterer du i rundt 500 kr kan du sikkert få en knall vifte til prossesoren, etter kjøp av en ny vifte kunne du jo prøve deg fram, viss den overstiger 50 grader, burde du roe ned noe kraftig, å heller gå noen hakk tilbake, kjøp deg vannkjøling, å du kan klokke max. av hva den 3200+ prossesoren din klarer ! :thumbup::love:

Endret av Damination
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...