Gå til innhold

Hvordan lager jeg et forum?

Anbefalte innlegg

Hei.....

Skal og har lyst til og lage et Forum :p .... men jeg vet ikke hvordan man lager et.... så det jeg lurer på er om det er noen som har lagd et eller om noen kan hjelpe meg med det.... f.ex om hvilke program jeg trenger eller evtuelt sende meg et script jeg bare kan redigere på...... det er en til ting jeg også lurer på; hvordan får jeg et eget domene.....dvs uten alle de endelsene F.EX: www.domene.no\

Takker på forhånd :thumbup:

dette er jo et forum så noen må jo kunne hjelpe meg ( og ta det med ro ;) jeg har ikke tenkt og konkurere mot dette forumet ;) )

Edit: Litt teit av meg og skrive dette så seint som nå......men jeg måtte bare :p

Edit Nr.2: Domene må ikke koste noe!! :no:

Endret av Delta_progeny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
se her, for eksempel.  :)

men det kostet jo spenn.......det må være gratis :blush:

nei, koster ikke spenn:

phpBB is released free of charge. However, you must read and fully understand the license agreement before you download and use the software.

last ned og sett i gang - nederst på siden finner du språkpakker - deriblant norsk. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

hvis du ikke vil at det skal koste penger, trenger du å finne en webhost som har noeplass, mySQL og PHP. Hvis du har en konto på www.frac.dk så kan du bruke den! jeg har nettopp lagd mitt forum men phpBB2... Funka dritt bra!

[ www.owz.frac.dk/Forum/ ]

EDIT: her er et ferdig satt forum... http://www.iphorum.com/ dette skal funke ganske bra..! selv brukt det selv en stund...

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar
:blush: Nå har jeg lastet ned phpbb 2 og norsk språk pakke....... men hva skal jeg gjøre nå :blush: ????

har ikke så mye kunnskap når det gjelder og lage forum eller internett sider :blush::D

Har du eget FTP-område på internet? I såfall laster du opp de filene som står i readme'en til PHPBB2. Deretter følger du instruksjonen som er i readme-filen. Det er ganske enkelt :)

Som sagt er invisionfree.com et meget bra alternativ. Meget enkelt og greit system som er lett å sette opp. Anbefales for deg som vil ha et brukervennlig og raskt forum :)

Lenke til kommentar

For de som har foreslått invisionfree.com så har jeg allerede lagd et forum der.....det sto rett og slett ikke opp mot kravene mine :p

men det hadde derimot phpbb.com

for de som lurte så trenger jeg dette noen av kravene jeg hadde: :p

- Unlimited forums and posts

- Private or public forums

- Private messaging system

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...