the-king Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Bærbar LP-spill eller LP-brenner til pc? Finnes det, og vis det finnes hvor mye ville det koste, det hadde vært kjekt å hatt. Lenke til kommentar
klarsen91 Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 LP-brenner! Jeg tror faktisk det finnes, men ikke spesielt for PC. LP-plata er jo uansett høyst analog, så det går nok greit å koble lyden fra dataen til brenneren med en god, gammeldags kabel! En slik brenner er ganske dyr i drift. Den trenger nemlig en diamantstift (eller et annet, dyrt materiale) til et par tusen som blir slitt ned etter bare 20-30 plater, og selve platene koster rundt 100 kr. Tror jeg leste om dette i et nummer av "Lyd & Bilde" for litt siden. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 LP-brenner finnes. Som sagt DYR. Diamanstift koster 1995,- og holder til 50 plater. Finnes ikke til PC, kun standalone. Hvem har brukt for dette forresten...?? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 audiofile og dj'er Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 LP-spiller kan du koble til PC'n på vanlig måte. Altså en standalone-spiller med kabel inn på line-in på lydkortet. Da kan du spille over gamle plater til PC'n. Samme metode kan du bruke på kassetter. Sikkert veldig greit om du har gamle LP'er eller kassetter du vil ta backup av. (Det er mye gammel musikk man ikke får på CD'er) Men det lønner seg å bruke Music Cleaning Lab fra http://www.magix.com e.l. hvis du vil rense lyden og få klarest mulig lyd. Jeg har selv gjort dette med et ca. 20 år gammelt kassettopptak og lyden ble faktisk bra nok til å høre på selv om den druknet i støy på orgnialen. Men hvorfor du vil lage LP skjønner jeg ikke. Poenget er jo å overføre musikk og lyd til nye medier sånn at de kan enkelt bli spillt av nå og i fremtiden. Tror ikke det er lett å få tak i og spillere til kassett og LP om f.eks 10 år. Det er jo stort sett bare entusiaster/antikvitetssamlere/nostalgikere som vil ha kompatibelt avspillingsutstyr. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Men hvorfor du vil lage LP skjønner jeg ikke. med fare for å gjenta meg selv: audiofile og dj'er. Lenke til kommentar
the-king Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Jeg skal ikke ta gamle lp-plater og legge de inn på cd. Det jeg LURTE PÅ OM DET FANTES BÆRBAR LP-spiller og LP-brenner til pc ikke noe mer. Jeg har ikke en eneste LP-plate eller spiller, liker og mye bedre Minidisk og cd`plater den de store stygge platene med bare en sang innpå. Har dere bilder av den bærbare LP-spilleren eller brenneren. Det hadde vært kjekt å sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå