Hntr Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 jeg spiller wow (world of warcraft), plutselig blir skjermen bare svart og det kommer knirkete lyder. Det kommer ikke hele tiden, det varierer, noen ganger etter 2 min, andre 1 time. Har det noe med skjermkortet å gjøre? Hjelp Please. Takk! Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 ser specs i profilen, men hva med strømforsyningen? Er det en blillig q-tec? Lenke til kommentar
Hntr Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 nei, det er north q. veldig bra, men strømmen går ikke, det er skjermen. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Kanskje skjermen bli satt til en oppdateringsfrevkvens den ikke er begeistret for? Jeg har knekt skjermer før på den måten. Lenke til kommentar
Hntr Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Hmm.. det der skjønte keg ikke Lenke til kommentar
Hntr Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 kan noen forklare det litt nøyere? Lenke til kommentar
UAM Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Alltså skjermoppdateringsfrekvens vil si hvor mange bilder som blir ferdigtegnet i løpet av et sekund. Avhengig av oppløsningen på skjermbildet, vil øvre grense for hva en skjerm tåler av oppdateringer i sekundet, være satt. Hvis feks din skjerm kun tåler 85Hz ved en 1280/1024 oppløsning vil ikke skjermen like at du stiller oppdateringen til feks 100Hz. Den vil som regel slå seg av for å beskytte seg selv. Hvis ikke det skjer, vil skjermen før eller siden ta kvelden, gjerne før, slik jeg som sagt har fått til med tidligere skjermer. Det kan godt hende at spillet du spiller tvinger igjennom en oppdaterinsfrekvens som skjermen ikke liker, dermed slår den seg av grunnet overbelastning. Det behøver ikke være mange Hz det er snakk om, jeg knakk en skjerm med 10Hz over maks. Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Hva slags skjerm har du? Hvis det er en CRT skjerm (med billedrør) så kan det høres ut som om den mister signal og går i dvale. Knirkelydene er plastikk som kjøles av. Får du de samme lydene når du slår av skjermen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå