endrebjo Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 På datoene i gjesteboken min, bruker jeg bare rene verdier som kommer ut fra date()-funksjonen. Disse er da uheldigvis på engelsk. Kan jeg forandre på PHP-innstillingene på home.no.net, eller er jeg nødt til å oversette alle tenkelige navn ved hjelp av if? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Du må oversette selv. Mulig du finner eksempel på noen som har gjort det her php.net/date Les igjennom kommentarene, tror du finner noe. Lenke til kommentar
zokra Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Mener jeg har sett at men bruker ini_set() eller noe for å få til tysk i det tilfelle jeg så det... Men du kan se på http://no.php.net/manual/en/function.date.php#49401 Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Det du er ute etter er setlocale() F.eks: På Windows: setlocale(LC_TIME, "no"); På linux tror jeg du må bruke: setlocale(LC_TIME, "no_NO"); Les mer på www.php.net Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 http://unrealized.org/guide/php/norske_ukedager/ Ta en tit der Det kan du bruke Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Jeg har ikke fått setlocale() til å fungere. Så jeg får gå for array-metoden. Er det noen mulighet for å skille denne ut i en egen fil som blir tilkalt ved kjøring (for å rydde litt opp i koden). Er det det som kalles objektorientert programmering? Her er phpinfo hvis det er nødvendig. Endret 28. august 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 setlocale() er en vanskelig funksjon å bruke, ettersom den tydeligvis må ha forskjellige parametre ut fra hvilket OS som kjøres på serveren. Jeg fikk omsider denne til å fungere, den funker både under Windows, Linux og BSD: setlocale(LC_ALL, 'no_NO.ISO8859-1', 'no_NO', 'nor_NOR', 'no', 'nor'); Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 setlocale() er en vanskelig funksjon å bruke, ettersom den tydeligvis må ha forskjellige parametre ut fra hvilket OS som kjøres på serveren. Jeg fikk omsider denne til å fungere, den funker både under Windows, Linux og BSD: setlocale(LC_ALL, 'no_NO.ISO8859-1', 'no_NO', 'nor_NOR', 'no', 'nor'); Jeg fikk heller ikke den til å fungere. Den skal stå over DOCTYPE'en, sant? Men jeg har sendt mail til start.no for å se om de har noe å bidra med (de kjenner nok sikkert serverene sine godt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå