Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Suzuki RMX eller Derbi R X-race ?


RedRocK

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er rett og slett litt usikker på om Suzuki RMX er bedre enn Derbi R X-race ?

Når jeg sier bedre, mener jeg:

-Er den sprekere?

-Hvor fort kan man få den til å gå?

-Hvem har best kvalitet?

-Hvem er tøffest ? :p

-Hvem gir deg størst kjøre glede?

 

mvh. Meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RMX'en er en dauing originalt...

 

Om du kutter opp potta, og borer bort plomberingen, går den noe jævli til moped å være.

åpner du mellom forgasser og innsug og fjærner plomberingen der, går den ennå bedre.

 

Hvis du virkelig går inn for å kjøre fra kompisene, går du i tillegg til innkjøp av en trimforgasser med uoriginal Større dyse, og trimsylinder. alle disse fire måtene er også mulig å foreta på derby.

 

tipper du kan oppnå 130km/t+++ med en god akselerasjon på rmx'en hvis du gjør dette, mens du i tillegg sitter godt og har gode fjæringer å crosse med.

 

 

Er usikker på akkurat denne Derby-modellen, men har en del erfaring med derby r-x-treme, og vil si at den er omtrent på samme måte.

 

Vi monterte trimpotte på en helt original r-x-treme, og den gikk rimelig mye bedre etter det.

deretter parkerte vi, og smetta inn en ny dyse i original forgasser, og vil si at trimsylinder ikke trengtes.

Den slapp taket GLATT på grus uten noe clutching, og bakhjulet var en lek å håndtere med dette "trimutstyret".

 

dro lett 100km/t.

 

Vil du virkelig kjøre fra gutta, så kjøp deg fullt trimkit med:

 

-Trimforgasser

-Trimsylinder

-Dyse til forgasseren

-fjern plomberinger

-trimbensinfilter

-trimluftfilter

 

 

 

 

Man kan også justere utvekslingen på mopedene.

Det gjøres ved å skifte ut drevene, som originalt (iallfall på Min Yamaha DT) er 12-48 (=antall tenner på tannhjulene).

 

Det gjøres slik at hvis du vil ha mere fart, øker du antall tenner på framdrevet, og reduserer antall tenner på bakdrevet.

Om du vil ha mere akselerasjon, gjør du det omvendte. (Er jo aks som er morsomt :p)

HUSK: om man trimmer mopeder slites clutch fort, og kjedet/ drevene!

 

 

 

 

La med tillegsinformasjon om hvordan du får mopeden til å gå bra ;)

 

 

 

 

 

Vil ikke ta noe ansvar, eller oppfordre til noen lags trimming av moped

Lenke til kommentar

Suzuki RMX er en moped du kan gjøre alt med. Crosse, og kjøre på veien med.

 

Derbi blir LITT mere en streeter, men funker i skogen også.

 

Vil tilføye at du bør ikke bruke mange tusen (eks: 20000) på en moped, for det blir du å angre på. kort sagt...

Lenke til kommentar

va å kjørte lamme nån kompisa langt oppi skauen no nettop..

 

eg kjøre sjøl en orginal Honda MTX, å en kamerat av meg kjøre en skjert yamaha DT..

 

åsså di 2 andre kjøre en blå å en gul rmx..

 

gjett kem som kjem først fram ;)

 

blå Suzuki Rmx = trimsylinder å effektannleg.

 

gul Suzuki Rmx = ALT av trim.. vakumboks, trimsylinder, effektanlegg.. ja.. you name it.

 

jeg kommer på fullt turtall i 4 gir (siste giret mitt) så kommer han steilende forbi meg.. sier litt.. å da ligger jeg i 56-57 km\t.. og dette er da i en gjørmette gammel traktorvei med røtter og steiner over alt..

 

saaaataaann denn går.. så vest du skal ha RMX.. MÅ du ha trim..

 

den blåe går også brukbart.. han har skjert den så mange gång så han har vel ikkje så heftig trim no..

Endret av complexity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lol. For det første, oppnå en toppfart på 130 km/t på en suzuki rmx er V A N S K E L I G.

 

For det andre, Derbi har DERBI motor, IKKE AM6 motor.

 

Hvis du ikke er så flink til å skru, ville jeg valgt rmx. Den er lettere og skru enn x-race, også har den bedre kvalitet.

 

Hvis du skal kjøre ifra alle andre, så velger du x-race.

 

Men uansett hvilken du velger av de 2, så vil jeg tro du blir kjempefornøyd :)

 

Edit: kan også legge til at orginal-veiva til rmx er mye sterkere enn derbi si veiv, der sparer du lett en 1000-lapp.

 

Edit 2: rmx kan bli råtøff med gratis styling, hvis du vil ha den enda tøffere, så koster det deg noen kroner..

 

Styling av Suzuki RMX/SMX:

 

Gratis styling:

 

- Ta av passasjerbøylen, kjedebeskytteren, demperbeskytteren, 6 speed & dual sport klistremerkene.

- Hev bakskjermen *

- Farg pæren i speedometeret eventuelt også frontlyset*** med sprittusj, pærelakk eller kaninkondom

- Hev sykkelen***. Veileder her Veileder

- Fjern negerleppa og lag nytt skiltoppheng

- Fjern refleksene på framskjermen

- Vask den og poler den

- Ta av blink lys

- Et annen ting som kan gjøres, er å fjerne den enorme oljetanken og kanskje også luft filteret. Da må du selfølgelig blande olje i bensinen og bruke power filter, men det blir et ganske tomt rom under salen slik at du ser bakdemperen mye bedre. Det er litt tøft synes jeg tongue.gif

 

Billig styling:

 

- Racing gitter i hullene på tankdeksler (lakkert engangsgrill eller vin netting er et billigere alternativ)

- Dekktusj

- #428 drev og kjede

- lakker de hvite dekslene og demperbeskyttelsen

- Neonlys****. Veileder her: Veileder

- Nytt bensinlokk med lufteslange

- Erstatt alle bensinslanger, oljeslanger, lufteslanger, avløps slanger med blå gjennomsiktige

- Lakker et eventuelt effektanlegg med varmebestandig lakk.

- Sett på et nytt og tøft styre

- Nye holker**

- Sett på nummerklistremerker på sykkelen

- Smell og flammer i potta er en morsom ting. Veileder: Veileder

- Sot lykter ***

 

Dyr styling:

 

- Acerbis front www.acerbis.com har utvalget og snellingen bestiller det du vil ha Snellingen ***.

- Hendelbeskyttere

- Carbon blinklys

- Carbon hendler

- Ny baklykt acerbis har også noen fine der, ellers så er Derbi sine å anbefale***.

- Ny framskjerm

- Breiere bakdekk og framdekk

- Lakke hele sykkelen. Veileder for lakkering av plast: Veileder

- DC spenning på moped (ikke akkurat styling, men gjør det enklere med neon, katoder, dioder og lignende) veileder her: Veileder

- Kjøp Cabon speil.

 

 

 

Fjerning av gamle klistremerker:

etterhvert som tiden går kan klistremerkene bli stygge, eller du går rett og slett lei de som har sittet der så utrolig lenge. Derfor har du lyst til å fjerne de, men det er ikke alltid like lett. Rester av klistremerket sitter ofte igjen om mye limrester. Det som da er viktig å huske på er at lakken tåler ikke alltid midler som white sprit etc... Derfor kan det ofte lønne seg å bruke enklere løsninger som ofte tar litt lengere tid, men det blir ikke skader på sykkelen. Varmt vann mykner opp limet slik at dette slipper lettere taket. Det kan ofte være lurt å varme det opp med en hårføner eller lignende på forhond og bruke varmt vann og fille på limrestene. Men når du bruker hårføner må du huske at ikke all lakk tåler såpass varme så du bør holde den litt på avstand. Plasten kan også bli myk og få missdannelser ved oppvarming.

 

 

Trim er jo også en form for styling. Det ser jo ganske domt ut,, når en fint stylet moped kommer i 45 km/h... Men husk at trim ikke er tilatt mens du har skilter på.

 

 

 

 

 

 

 

*** Stylingen er ulovelig

****Neonlys er ikke lovlig når kjøretøyet er i bevegelse

 

 

 

** Nye holker kan være et slit å montere. De gamle sitter som regel bom fast. Derfor kan det være luft og vippe opp gummien med en skutrekker og sprute under noe Zalo, WD40 eller lignende. Da går det som regel ganske lett.

 

*Å heve baksjermen er ganske simpelt. Det du gjør er rett og slett å skru av den skruen som passasjerbøylen sitter i bak på skjermen. Så tar du en titt under skjermen og der ser du at den er festet til rammen. Så da finner du et par muttere eller flere og legger mellom bakskjermen og ramma. Så finner du en ny skrue som du fester skjermen til ramma med. Se bilde.

 

Christer

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

veldig bra gjort christer-r,bra skrevet fine måter du kan "style" din moped/lett mc på, dette hadde vært kult og gjøre, men ikke akkurat for meg, må vente litt til at jeg for moped/lett mc, faktisk fant no trim til CBR 125, var ikke lett men det kommer til norge rundt våren har jeg hørt og da skal jeg seom jeg for råd til en CBR også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...