kaningenting Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Plutselig når jeg skulle starte PCen min i dag så ville den ikke starte på normal måte. Jeg kan høre den starter opp i 2-3 sekunder, før den slår seg av, for så å skru seg på igjen av seg selv. På skjermen vises ingenting, bare "No signal". Jeg vet at skjermkabelen står ordentlig i. Noen som vet hva dette kan komme av? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Post dine specs... inkludert PSU (strømforsyning) Prøv evt. å resette CMOS (sier dette deg noe, foresten?) Lenke til kommentar
kaningenting Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Post dine specs... inkludert PSU (strømforsyning) Prøv evt. å resette CMOS (sier dette deg noe, foresten?) hence mitt brukernavn: sier meg ikke mye nei. hvordan finner jeg denne infoen? takk for rask tilbakemelding:) Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Skriv opp hva slags datamaskin du har inkludert hovedkort, prosessor, skjermkort, skjerm, minne, strømforsyning og harddisk (type). Lenke til kommentar
kaningenting Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 jeg må med hånden på hjertet si at denne infoen har jeg ikke er det noen som har hørt om slike tilfeller før? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Prøv å resette CMOS (google it) Lenke til kommentar
kaningenting Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 er det komplisert? er det noe jeg, som ikke er så hardware-kyndig, kan begi meg ut på? Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 er det komplisert? er det noe jeg, som ikke er så hardware-kyndig, kan begi meg ut på? HAr du noen gang kikka inni maskina di? Lenke til kommentar
kaningenting Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 moroklumpen...er ikke så datakyndig, men vi kan da komme med spørsmål vi også. nå prøvde jeg å ta ut batteriet på hovedkortet. det hjalp faktisk litt. nå starter den opp uten å stoppe etter 2-3 sekunder. skjermen er like svart. har prøvd 2 skjermer. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) hmm, hvor lenge hadde du ute batteriet? Står det strøm på skjermen? Lyser det på hovedkortet? Endret 27. august 2005 av ^FeKtus Lenke til kommentar
kaningenting Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 det lyser på hovedkortet, strøm på skjerm: sier fremdeles "No signal" Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 det lyser på hovedkortet, strøm på skjerm: sier fremdeles "No signal" Det ville vært til VELDIG stor hjelp om du fann ut hva slags hovedkor du har! Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) hvis det står no signal på skjermen din, er enten kontakten på kabelen som går fra skjermen til skjermingangen løs, skjermkortet ditt sitter ikke skikkelig nedi slotten sin? eller kanskje minne brikken(e) er løs? NO SIGNAL betyr jo at det ikke kommer noen som helst signaler til skjermen, eller at den er koblet til... Endret 27. august 2005 av MannY318 Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 hvis det står no signal på skjermen din, er enten kontakten på kabelen som går fra skjermen til skjermingangen løs, skjermkortet ditt sitter ikke skikkelig nedi slotten sin? eller kanskje minne brikken(e) er løs?NO SIGNAL betyr jo at det ikke kommer noen som helst signaler til skjermen, eller at den er koblet til... Har du fikla med noen kabler som sitter på hovedkortet etter at den sluttet å "funke"? Lenke til kommentar
kaningenting Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 det jeg har gjort etter den sluttet å funke var å ta ut batteriet en liten stund. så tok jeg ut skjermkortet og satte det i igjen i tilfelle det satt løst eller noe. har sjekket kabler. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 det jeg har gjort etter den sluttet å funke var å ta ut batteriet en liten stund. så tok jeg ut skjermkortet og satte det i igjen i tilfelle det satt løst eller noe. har sjekket kabler. Er du sikker på at du har festa alle kablene ordenlig? Dobbeltsjekk at du har festa grafikkortet. Lenke til kommentar
kaningenting Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 har både dobbel- og trippelsjekket. kan jeg finne ut specs på selve komponentene. dette er en pakke-pc, og jeg finner jo ikke info om slike ting i den dokumentasjonen jeg fikk med når jeg kjøpte. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 har både dobbel- og trippelsjekket. kan jeg finne ut specs på selve komponentene. dette er en pakke-pc, og jeg finner jo ikke info om slike ting i den dokumentasjonen jeg fikk med når jeg kjøpte. Sjekk om det er noen ekstra strømkabler til grafikkortet, som du kanskje har kommet borti... Kan hende det er PCI Express, men det vet vi jo ikke siden det var en pakke pc så derfor er det verdt å sjekke! Foresten: Hvor var det du kjøpte pakka hen? Lenke til kommentar
kaningenting Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 elkjøp. hovedkortet er et asus p4ge-fsc ingen ekstra strømkabler på grafikkortet. jeg har også et integrert grafikkort som jeg har deaktivert. er vel ikke mulig å aktivere dette på noen måte uten å være inne i bios? Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 elkjøp. hovedkortet er et asus p4ge-fsc ingen ekstra strømkabler på grafikkortet. jeg har også et integrert grafikkort som jeg har deaktivert. er vel ikke mulig å aktivere dette på noen måte uten å være inne i bios? Tror det innebygde grafikkortet aktiverer seg selv visst det ikke merker noen grafikkort i sokkelen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå