ostenxx Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Hei! Jeg studerer ved NTNU i Trondheim. På videregående jobbet jeg 2 år som renholder. Etter to semester her oppe (uten jobb) synes jeg det er på høy tide å få seg en jobb. Hvor kan en enkelt få seg jobb som student? Tenker da på hovedsakelig helge- og kveldsjobb (nattarbeid kan også være et alternativ). Jeg har ikke så mange gode kontakter innen området da de fleste vennene mine her oppe ikke har jobber selv. Jeg er åpen for de fleste typer jobber, men må påpeke at en eller annen lagerjobb hadde vært digg. Er det noen som har erfaring ang. dette? Mvh. Øystein Endret 27. august 2005 av ostenXX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Hva med å arbeide på butikk? Her jeg bor er de åpne for at studenter kan jobbe der.. Har selv gjort det også, husk at uansett hvilken jobb du tar så er den viktig for hvor lett du kan få deg jobb senere. Siden dette viser hvordan du fungerer i arbeidslivet vil arbeidsgivere se ganske mye på dette i forhold til karakterer. EDIT: Nettopp pga at jeg har jobbet på butikk ga dette meg en kjempestor fordel i forhold til de andre i klassen min med tanke på lærlingeplass (husk å gi et godt intrykk). Jeg var den som fikk den beste plassen Så klart er det beste om du får en jobb som kan ha litt samenheng med det du skal jobbe med senere.. Lykke til! Endret 27. august 2005 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Hva med å arbeide på butikk? Her jeg bor er de åpne for at studenter kan jobbe der.. Har selv gjort det også, husk at uansett hvilken jobb du tar så er den viktig for hvor lett du kan få deg jobb senere. Siden dette viser hvordan du fungerer i arbeidslivet vil arbeidsgivere se ganske mye på dette i forhold til karakterer. En butikkjobb hadde vært fint, men jeg lurer rett og slett på hvordan man skaffer seg en. Jeg har ikke mye erfaring med jobbsøking og synes ikke aetat reklamerer for de helt gode student-tilpassende jobbene. Skal jeg bare gå inn i normale dagligvareforetninger å spørre om de kan ha bruk for meg? Uansett så tror jeg at jeg neppe finner noen spesiell studierelevant jobb da jeg studerer biologi. Men som du sier vil vel de fleste jobbene kunne spille positivt inn på en fremtidig jobbsøknad når jeg er ferdig utdannet. Endret 27. august 2005 av ostenXX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Du må rett og slett spørre om det du er ute etter. Du trenger jo ikke å spørre om dette når køen er som lengst i kassa. Si at du er ute etter en jobb og hvem du bør snakke med om dette, da får du sannsynligvis møte en som du kan snakke med om dette på et eget rom eller der dere kan snakke i fred. Det er viktig at du viser interesse, at du ønsker å gjøre en bra innsats osv.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Her i Bergen er det mange studenter som jobber på posten på kveldstid. Hvis det finnes postkontor i trøndelag () kan du kanskje spørre om de har noe til deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Her i Bergen er det mange studenter som jobber på posten på kveldstid Det forklarer hvorfor så mange pakker som jeg sender til Bergen forsvinner. Fattige studenter stjeler pakkene mine Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Sto det ikke noe om jobbsøkerkurs på innsida (NTNU sitt intranett) for noen dager siden da? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Hei! Jeg studerer ved NTNU i Trondheim. På videregående jobbet jeg 2 år som renholder. Etter to semester her oppe (uten jobb) synes jeg det er på høy tide å få seg en jobb. Hvor kan en enkelt få seg jobb som student? Det er ikke noe hokus-pokus. Sett deg ned og skriv en representabel jobbsøknad og CV som du leverer til arbeidsgivere du ønsker å jobbe hos. Får du ikke noe napp der kan du prøve diverse nettjenester som f.eks deltidsjobb.no, finn.no eller ta en titt i lokalavisen. Jungeltelegrafen er ofte også et godt tips, fortell omgangskretsen din at du ønsker jobb. Kanskje du har en kompis som jobber et sted hvor de trenger flere ansatte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå