oscamend Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Hei til dere: Jeg har denne router fra Netgear WGT624 v.2. Mot denne er 4/5 maskiner oppkoblet trodløst. To av dem restarter, så å si, hele tiden eller hver gang en ny PC startes opp. Jeg er lei av dette og har kontaktet Netgear i flere anledninger. Jeg får ikke bukt med problemmet. Er det noen som kan hjelpe meg? - Har prøvd reset uten at det hjelper. - Har oppdatert driver med samme resultat. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Har du nyeste firmware på router? Kjørt windows update? Fungerende antivirus? Scannet for spyware? Lenke til kommentar
oscamend Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Ja takk. Alt dette er gjort og litt mer. Flere forslag??? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Restarter PCene hvis alle står på, og du så sette kablene inn i routeren? Dette hørtes bare sært ut egentlig.... *klø seg i hue* Lenke til kommentar
oscamend Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 La meg forklare dette: Det virker på meg som om Netgear WGT264 på en eller annen måte tvinger maskinene på en ufrivillig restart. Hva som er årsaken til dette, vet jeg ikke, men jeg kan love at det er veldig irriterende når man for eks. laster ned filer eller har en jobb å gjøre. Plutselig maskinen slår seg av for så starte på nytt. UFORKLARLIG!!! HJELP?????? Lenke til kommentar
norpreacher Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Eneste jeg kan tenke på er at den restarter pga en ip konflikt, at flere pcer spør etter eller får samme ip. eller at den kødder med protokollene. oppdater drivere til nettverkskort på pc kanskje? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Selv om OSet spør om en IP som alt er i bruk, så skal du jo bare få en feilmelding... Derfor det er så sært.... Eneste måtte være hvis noen får gitt shutdown utenfra... Har du en påskrudd brannmur? Lenke til kommentar
oscamend Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Nei, det har jeg ikke. Jeg har vært på nettet og undersøkt litt, og det viser seg at mange er misfornøyde med Netgear og andre mener at AMD maskiner ikke støtter Netgear WGT264. Dette forstår jeg ikke siden én av maskinene er netopp det: AMD. De andre jeg har er Intel og bærbare og i tillegg en Intel koblet til router. Jeg får ingen feilmelding, kun at dette skjer: uforklarlig reboot av PC!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå