Demolish Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Hei. Jeg lurer på følgende: Hvis jeg kjøper meg to skjermkort, og setter disse i et kort som støtter SLI, men disabler SLI så jeg kan bruke alle utgangene; vil da hvert kort prosessere det som kommer på sine utganger? Slik at hvis jeg setter skjerm A på kort A og skjerm B på kort B, istedet for skjerm A og B på kort A, så får jeg mere ytelse? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Eg tror ikkje spill har støtte for det som du beskriver nei. I windows vil det funke, men det er vel ikkje det du er ute etter? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Jeg tror det finnes spill som støtter flerskjerm-oppsett og 3D. F.eks Flight simulator 2005. Men vanlige spill støtter neppe dette. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Programvaren måtte i såfall støtte dette, og det er det nok de aller færreste spill osv. som gjør. -Stigma Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Tenkte mer på f.eks å spille på en skjerm og vise film på en annen, ikke nødvendigvis å bruke to skjermer til et spill. Takk for svar så langt! Endret 27. august 2005 av Demolish Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Dette er noe jeg også lurer på. Dersom jeg kjøper et nForce4 SLI hovedkort, kan jeg da kjøre f.eks et 6800GT og et X300 i de to PCIe kontaktene? Er det forskjell i denne situasjonen mellom nForce4 SLI og nForce4 SLI 16x (eller hva det nye heter) Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Tror det vil bli driver-kræsj dersom du kjører to forskjellige skjermkort - eller skjermkort fra to forskjellige produsenter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) JohndoeMAKT: Kombinasjonen du spør om tror jeg skal fungere fint i windows. Det er f.eks et bra og billig oppsett til et 3-4 skjerm-oppsett. Men begrensningen om at det er lite eller ingen programvare som støtter en sånn kombinasjon i 3D gjør at 3D-ytelsen blir irrelevant. Edit: Jeg tror ikke det blir noe driverkræsj. En driver er jo bare koblet opp mot ett av kortene. De to driverene vil fungere helt separat i windows. Jeg har selv kombinert opp til 3 skjermkort fra forskjellige produsenter i samma maskin (riktignok 2x PCI + AGP), og det ga ikke noe trøbbel. Jeg tror det skal være like uproblematisk som å kjøre to aktive lydkort i PCen samtidig. Endret 27. august 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Demolish er en kompis av meg, er vi begge som lurer på dette, men det han virkelig mener er at hvis du f.eks kjører to spill da, ett på hver skjerm. Med Anarchy Online gjør jeg dette ofte for å trade items osv, vil da kortene prosessere hvert sitt spill hvis spill A vises på skjerm A er koblet til skjermkort A og spill B vises på skjerm B som er koblet til skjermkort B? Tror dette ble riktig forumulert Edit, dette med to like nVidia skjermkort på et nForce SLI chipset. Endret 27. august 2005 av White_Tiger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå