Gå til innhold

Telefonabonnement til gammel stabeis (utfordring)

Anbefalte innlegg

Vi har endelig klart å prakke på min gamle far tantes gamle Nokia 3310. Han trenger et fungerende SIM-kort for å kunne bruke mobilen, og jeg lurer på hva jeg skal velge.

Kriteriene:

* Så billig Å HA som overhodet mulig

* Min far skal ringe 1-2 ganger i året (fra hytta), bare for å si "ring meg tilbake"

* Min far kan ikke og ønsker ikke å lære å sende meldinger :ermm:

Hensikten er altså å ha en mobil til å MOTTA samtaler på. Jeg tror det beste er en eller annen form for kontantkort, men slike abonnementer må jo lades opp en gang i året eller noe for å bli stengt? Hva er absolutt billigst? Her gir jeg, som dere skjønner, blanke i ringepriser. Telefonen skal bare fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hvor dere har hytte, men det er ofte med hytter slik at de ligger på områder uten så god dekning. Om dette er tilfelle bør du sjekke dekningskartene på netcom.no og telenormobil.no, for å finne ut hvilket nett du skal bruke. Når det er bestemt blir det lettere å velge operatør.

Har jeg forstått deg rett trenger han enkelt og greit et abbonement uten månedsavgift, som ikke har strenge regler angående å fylle opp ofte?

Lenke til kommentar

Vi har god dekning for både telenor og netcom på hytta. Dette vet jeg sikkert, da andre familiemedlemmer har hatt både telenor og netcom der uten problemer.

Har jeg forstått deg rett trenger han enkelt og greit et abbonement uten månedsavgift, som ikke har strenge regler angående å fylle opp ofte?

Helt riktig!

Endret av gothtec
Lenke til kommentar

Jeg ville nok valg et kontantkort fra NetCom eller Telenor. Det enkleste for han, ettersom han da kan kjøpe ladekort på mange butikker, og slipper å "styre" på nettet for å kjøpe ringetid. Skal han begynne med månedsavgift, så blir det jo raskt dyrere.

Alternativt er jo chess sitt abonnement til 9 kroner måneden, tele2 sitt til 8 kroner, eller combitel sitt, viss de fremdeles har dette abonnementet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...