Gå til innhold

DELL elendige på leveringstid?

JAB1

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en bærbar Dell 3. august, og pengene gikk ut av kontoen min 14. august, og i dag 27 august er det 24 dager siden jeg bestilte, og jeg har ikke sett snurten av pc'en. Ser på trackingen av pakken at den har ligget pal på Alnabru siden 15. august... Leveringstid "7-10 dager" ble det sagt. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at dette er normal "service" fra Dell ? Og hvordan leveres pakken; via postkontor eller hur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de leverer vanligvis via linjegods. høres litt merkelig ut at den har ligget på alnabu siden 15. Da er det sikkert ett problem med transporten, og ikke Dell... har du sporingsnummer på pakken? ta en telefon til linjegods og etterspør... (hmm, kanskje en ide å forhøre seg med dell først, iallefall for å sjekke om det faktisk er linjegods som tar seg av transport...kiipt å skjelle ut en på linjegods hvis de ikke har noe med det å gjøre ;) )

Lenke til kommentar

Det er stort sett bare to ting som forsinker leveranser fra Dell, etter min erfaring:

1. De mangler komponenter. Noen ganger kan en komponent til en gitt konfigurasjon være utsolgt.

2. Problemer med transport. Min XPS2 ble stående 3-4 dager i Danmark på grunn av en eller annen lovsbestemt ferie.

Dersom trackingen viser at varen er kommet til Alnabru er problemet ikke hos Dell men hos transportøren (Schenker, Linjegods eller et sted i mellom, kanskje tollvesenet.) Som andre sier: Ring dem og spør.

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvis du har tracket pc'en din til Alnabru/Norge via Dell/Schenker osv.....

Iflg. Schenker så stopper trackingen når pakka kommer til Alnabru i Norge ?

Jeg ringte med engang jeg så den var kommet i landet.

Fikk da opplyst at jeg måtte bruke "carrier nummeret" å tracke den videre hos Linjegods ?

Fra jeg bestilte min Dell 6000 til jeg fikk den, tok det -7-dg.

Vil nå si at -7-dg. er en grei leveringstid :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...