ponnihest Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Har nettopp kjøpt Canon 350D, og har lagt merke til at noen ganger er bildene helt lyse og fine på skjermen på kameraet, men når de kommer på PC, er de mørke og ubrukelige. Noen som har samme problemet/vet hvordan det eventuelt kan løses? Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Mulig PC-skjermen er innstilt med lav lysstyrke??? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Bra forslag, men det er bare på slike bilder jeg merker denne forskjellen... Det er forresten på bilder tatt inne dette problemet gjelder. Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Sjekk firmware verisjonen på kameraet ditt (finner det i menyen) den nyeste slutter på 2. Denne verisjonen mener jeg skulle rette på dette. Hvis du har nettopp kjøpt det trodde jeg det skulle være fikset allerede, men det er jo ikke sikkert... Ny verisjon kan du laste ned fra Canon sine sider, har desverre ikke linken akkurat her. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Jeg har en snikende mistanke om at fargerom kan være problemet også? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 God morgen og takk for svar! Dersom det er firmware, hvordan fikser jeg det? Og hva er fargerom? Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Hvis det er blitzbilder det er snakk om, kan du sette opp nivået på blitzlyset. Dette kan i endel tilfeller føre til utbrente ansikter på nært hold, så prøv deg frem. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg har merkes tildels noe av det samme på mitt kamera, bildene på lcd'en ser ut som om dem er korrekt eksponert men når de er kommet på pc'en så er dem ganske mørke. Dette gjelder forsåvidt kun RAW, men det kan vel ha en sammenheng med at skjermen bruker jpg til å vise bildet og at dette er prosessert? mens RAW ligger der uprosessert. Stilte ned lysstyrken på lcdskjermen ett par hakk og da ble det litt bedre. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Det er både med og uten blitz det er snakk om. Bruker så vidt jeg vet ikke raw-format, men det største som det går an å stille det til (er det raw? ). Hvordan setter jeg opp nivået på blitzlyset? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Det er ofte vanskelig å vurdere eksponeringen på LCD skjermen, hvis man er i tvil så burde man bruke histogrammet. Alle instillingene er forklart i bruksanvisningen. Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Her er linken til firmware oppgraderingen. Det skal stå der hvordan det gjøres. Det er veldig lett å gjøre det, men jeg tror du trenger en egen minnekort leser for å overføre filen til minne kortet hvor oppgraderingen blir lastet inn i kameraet. Det vil nok uansett være greit å få den siste firmwaren Canon har lagt ut til kameraet. Det funket helt fint hos meg. Lykke til Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Takk, takk Får tenke på det en stund, om jeg tør å gjøre det Lenke til kommentar
askare Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Følger du oppskrifta, så er det bare å "Gi gass" Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Med mine Sigma objektiver får jeg et mer undereksponert resultat enn hvis jeg bruker et Canon objektiv. Jeg vet ikke hva du bruker? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Rydder litt opp med å si at PC-skjermen hjemme er dum, teit, ekkel, dårlig og ubrukelig. Hadde mye med saken å gjøre =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå