gibson_sg Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Heisann! Har et problem med at skjermen er svart når jeg starter opp maskina.. Kjøpte maskina på komplett.no og bygde den sjøl... plukka også delane sjøl.. har fått skjermbilde i perioder, så har fått innstallert windows xp.. det var stabilt i 1-2 veke, men så plutselig mista eg bilde igjen.. og har ikkje fått det tilbake. prøvde med eit heilt likt skjermkort, da fikk eg rosa skjerm, gikk såvidt an å skimte ikona i windows.. men gikk ikkje an å lese tekst osv... har prøvd alt av logiske løysninger, som å prøve med anna skjerm, sjekka at skjermkorte sitte skikkelig osv.. har også prøvd å ta ut batteriet ei stund.. men har ikkje prøvd å resette biosen?? 1 STK 307205 AMD Sempron 2800+ 1.6GHz Socket 754, 256KB, BOXED m/vifte 1 STK 308521 EPoX EP-8NPAJ, nForce4-4x, Socket-754 ATX, SATA/ATA, GbLAN, Lyd, PCI-Ex16 1 STK 113518 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) 1 STK 308132 XFX GeForce 6200 TurboCache PCI-Express,supports 256MB, Tv-Out/DVI 1 STK 309427 NorthQ Strømforsyning 4001BX 400W, PCI-E , 120mm Blue LED Fan, 12-17dBA, 20/24pin bør kanskje nevne at der står en feilkode på hovedkorte.. FF og at eg måtte koble ut den integrerte hgøtalaren for den peip i et sett Mvh gibson_sg Endret 27. august 2005 av gibson_sg Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Kommer du inn i sikkerhetsmodus ?? vis du kommer inn: i såfall kan du opptatere skjerm kortet !! eller installere skjermkortet det på nytt! Hadde en ligneden episode selv.. en dag så kom jeg ikke in i windows! skjermen bare svartna for meg under oppstart, jeg måtte opptatere skjermkorte Lykke til! Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Høres ut for meg som om han ikke får skjermbilde i det hele tatt. Er det ikke sånn at koden 'FF' er det siste steget i oppstart, da skal OS ha tatt over? Tror den skal ende opp på FF, pipingen er mer mistenkelig. Hvis du har mulighet, prøv skjermkortet ditt, rammen og cpu'en din i maskinen til kameraten din, pass på å behandle delene forsiktig med tanke på statisk elektrisitet osv (Ikke ha på deg ullsokker og ullgenser og sitt på teppet og hold på for eksempel ) Dersom alle disse delene fungerer i kameratens maskin, vil det være ganske sikkert at du har fått et kaputt hovedkort. Lenke til kommentar
cselnes Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 vil tro det er hovedkortet, har hatt et likt problem med et hovedkort jeg kjøpte, kom noen ganger inn i Win men ellers står den bare svart og vil ikke videre. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 *Flytte til riktig kategori* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå