adoggy Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 (endret) Har akkurat fått igjen nytt hovedkort fra komplett fordi det var en feil med det første kortet, se problemet med det første kortet mitt her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=455437&hl= Da jeg startet opp PCen igjen fra første gang har jeg problem med at PCen henger seg. Jeg kan bare f.eks. surfe litt på internett, så fryser den seg. Hvis jeg starter ett spill, f.eks. FarCry, fryser den i menyen før jeg i det hele tatt får gjort noe. Jeg har oppdatert biosen, installert nyeste drivere til hovedkortet, nyeste driverne til grafikkortet. Har også prøvd å åpne kabinettet itilfelle det skulle være noe med varmen. min maskin: OS: Windows XP prof. CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte Minne: 2x: Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 Hovedkort: MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16 Grafikkort: XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 PCI-Express, Extreme Gamers Ed., Retail Strømforsyning: Aopen 300W Kabinett: Chieftec Dragon BigTower DVD-brenner: Nec DVD Recorder ND-1300A DVD +R/+RW And DVD-R/-RW IDE Harddisk 1:WD 120GB 8MB (master) Harddisk 2:WD 80GB 8MB (slave) takker for hjelpen! Endret 28. august 2005 av AtleP Lenke til kommentar
schwami Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Ofte når maskiner fryser uten blåskjerm, er det et hardwareproblem. Det første jeg ville gjort er å bruke memtest86 for å sjekke om det er i minnet problemet ligger... Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Glemte visst å nevne det. beklager. Har kjørt minnetest, og CPUtest uten feil.. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 når bildet fryser så kan det vere grafikkortet som blir for varmt eller er dårleg... får du køyrd benchmarks i det heile tatt? Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Installert Xp på nytt da? Fikk også defekt hovedkort fra komplett... et Abit av8. etter en del test sendte jeg det inn og fikk ett nytt et da, satte inn hovedkortet (samme modell) å fikk da samme symptomer om igjen, fikk et lite sjokk der ja, men det var bare å installere Xp på nytt da så funket det helt 100% Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 (endret) nå kan maskinen stå på litt lengre enn tidligere. Kan spille musikk og sitte på msn en stund. Men så fort jeg starter ett spill så stopper det. ghost7: Har ikke prøvd med benchmarks, men tenker jeg ikke får kjørt det siden jeg ikke nesten får starta ett spill engang. ang. grafikkortet så er det jo helt nytt, merkelig at det skulle ta kvelden etter jeg har skifta hket? Cougst: Har ikke prøvd å installere XP på nytt, håpte at jeg skulle sleppe det Det er det neste jeg skal prøve hvis jeg ikke finner ut av det snart :)Hadde du samme symtomer som meg? Endret 28. august 2005 av AtleP Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Cougst ; Man bør/må nesten alltid reinstallere windows etter hardware-forandring. Til ditt problem AtleP ville jeg bare si at jeg sliter med det samme. Det eneste er at pcn henger seg opp kun når jeg spiller... kan sitte å surfe, høre på musikk og snakke på msn uten at det klikker. Men etter et minutt max på et spill, så klikker det.. Min restarter ikke seg selv en gang, alt bare stopper... *** lock-tastene låser seg, musa... alt... og så må jeg trykke inn reset-knappen... Kanskje noe a' samme feilen her? Jeg har MSI K8n Neo hovedkort da.. og alt er nytt liksom... Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Jeg bestemte meg for å bestille ett nytt skjermkort for å teste om det er det som er feilen, og sender det inn til komplett hvis det er det. Det andre skjermkortet skal uansett brukes til en annen PC jeg snart skal oppgradere. Hva slags specs har du ellers da Rabagastn? Lignende meg? Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg har MSI K8N Neo Platinum AMD 64 3400+ s754 1,5 gb twinmos ram 200 gb S-ATA Seagate Barracuda 80 Gb IDE WD Enermax Noisetaker 370w(450) PSU ATCS Cooler Master Kabinett(med to ekstra vifter) Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Har sendt en mail til Komplett, og fikk svar om at jeg måtte installere windows på nytt. Det ville nok hjelpe. Skal gjøre det når jeg kommer hjem.. Har du prøvd det Rabagastn? Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Nei det funka ikke til meg... Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Det funker ikke for meg heller. Maskinen henger seg under installasjonen Endret 29. august 2005 av AtleP Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Har du prøvd å bytte Power Supply? 300W høres litt for lite ut. Hadde noe av de samma problemene selv for en stund siden. Maskina mi frøs uten grunn, ofte under litt belastning. Jeg bytta psu, og det løste mine problemer Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Nå har det snodig nok gått over Men nå funker ikke lyden min. Jeg installerer alle lydenhetene (AC'97), men når installeringen er ferdig står det bare at jeg ikke har lyd. Alle lyder unntatt MSN-lydene og en del windows-lyder funker ikke.. ikke kan jeg stille volumet heller.. Og den jævla Svchost :S Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Ligaya: hmmm. har ikke tenkt på om det kan være strømforsyningen, fikk beskjed om at der jeg kjøpte det at 300W var mer enn nok. Takk for tips, skal se om jeg får tak i en annen PS imorgen! Fikk tips om å prøve Knoppix for å utelukke driver-problemer. Har prøvd det så vidt nå.. prøvde Battleship som fulgte med der, og det frøs etter noen minutter, men ikke OSet. hm... Endret 29. august 2005 av AtleP Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 hei, en kompis av meg hadde samme problem me att pc`n hengt mye. Der tenkte vi å reinstallerte windows,siden ingenting har vært gjort med den pc`n enn å bruke den.. Tenke da på att det ikke er blitt byttet noen komponeter i den. Formatering mene jeg å huske gikk greit, men den hengte seg under istallering av windows. Prøvde 3 forskjellige xp cd`er men nei den hengte seg på samme prosent av istalleringen. Endte opp med att vi bytta harddisk, og da funka alt som en drøm. Ingen henging på noe slags vis i ettertid,film spill mm funker utmerket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå