artio Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Har nettopp kjøpt en bærbar pc med en 1,6 GHz prosessor (det er ihvertfall det den er oppgitt til). Problemet er at når jeg sjekker properties for min pc i windows så står det bare 800 MHz. Er det Windows som bare ikke detekterer prosessoren riktig eller kan det være at maskinen er solgt med en annen prosessor? Noen som vet hvordan jeg kan teste dette på en effektiv måte? På forhånd takk Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Prosessoren har en strømsparingsfunksjon (AMD PowerNow) som setter ned klokkehastigheten når det er lite belastning på systemet. Derfor vises prosessoren som 800 MHz. Les mer her: http://www.amd.com/us-en/Processors/Produc...1%5e964,00.html Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Hvis det er tilfellet last ned CPU-Z og imens du har oversikt over multiplier og hastighet, kjør en tung app. som f.eks CPUmark99..Hvis den ikke dobler seg, er det noe galt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå